logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۸۴۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان؛

تعلل در اجرای پروژه‌ها به حیثیت شهرداری ضربه میزند/ شهرداری به عنوان پشتیبان جهاد کشاورزی در تامین غذایی ورود می‌کند

تعلل-در-اجرای-پروژه‌ها-به-حیثیت-شهرداری-ضربه-میزند-شهرداری-به-عنوان-پشتیبان-جهاد-کشاورزی-در-تامین-غذایی-ورود-می‌کند-
شهردار زنجان با اشاره به خواب شش ساله مجتمع تجاری و خدماتی بازارچه میوه تره بار گلشهر گفت: تعلل در اجرای پروژه‌ها به حیثیت شهرداری ضربه میزند.

به گزارش موج رسا; علی‌رضا فیروز‌فر امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: مقدمات لازم در بسیاری از تصمیمات شورا همانند حمل و نقل و ترافیک شهر انجام شده است، بنا است تا حد امکان کار طوری پیش رود که برخی از عملیات‌ها مربوط به روان‌سازی ترافیک قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

وی افزود: بحث عرضه محصولات کشاورزی در جلسه‌ای مطرح و با جهاد کشاورزی بحث شد و چراکه وجود این بازارچه‌ها نیاز ضروری شهر است و شهرداری در این حوزه باید به عنوان پشتیبان تامین غذایی؛ وارد شود.

شهردار زنجان در خصوص توسعه تفرجگاه‌ها عنوان کرد: در چند نقطه از شهر به صورت پروژه‌های ریز و درشت اقدامات مربوط به تفرجگاه ها آغاز شده است و اگر در مناطقی مانند زنجانرود اگر کارهایی که مربوط به مدیریت استانی است تمام شود کارهای مربوط به امور شهرداری نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشایی محورها گفت: تا این لحظه ۳ محور شناسایی شده و در مراحل اخر کارشناسی قرار دارد و سعی این است که قبل از پایان سال تمام اقدامات لازم در این راستا انجام و عملیات بازگشایی از سال جدید شروع شود.

فیروزفر با بیان اینکه نهضت سنگ فرش و پیاده رو سازی با قدرت در سال بعد نیز پیش خواهد رفت یادآور شد: در بحث انهار شهر زنجان واقعا مشکل دارد و در شهرک‌های اقماری بدون توجه به وضعیت جمع‌آوری آب در پایین دست طراحی غیر اوصولی شده است و مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امسال با اقدام به موقع بسیاری از مشکلات آبگرفتگی در معابر در دو بارندگی اخیر رفع شد، گفت: مشکل اکثر نقاطی که هر ساله مورد آبگرفتگی قرار می‌گرفت امسال مرتفع شد.

شهردار زنجان به پروژه رفع آبگرفتگی میدان انقلاب اشاره کرد و گفت: این پروژه در حال انجام است و باید در این راستا از نیروی انتظامی تشکر ویژه کرد چراکه نا‌آرامی‌ها در دو ماه اخیر مانع ادامه روند پروژه‌ها در سطح شهر شده بود، اما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید کشور در روند عادی خود پیش رود و این امر در شهر زنجان عملی شد.

وی تصریح کرد: تا دو هفته آینده پروژه میدان انقلاب جمع خواهد شد و مشکل آبگرفتگی این میدان بر طرف خواهد. 

فیروز فر بیان کرد: با مشورت اعضای شورای شهر طراحی سایت شهرداری زنجان در حال اتمام است و از سال بعد وارد فاز عملیاتی خواهد شد که در این سایت، ساختمان شهرداری و مجموعه فرهنگی ورزشی کامل دیده شده تا خدمات گسترده‌ای را ارایه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجتمع تجاری و خدماتی بازارچه میوه و تره بار گلشهر گفت: قضیه مریوط به حیف و میل است و باید این موضوع مد نظر قرار داشته باشد، پروژه ای که ۶ سال در حال خواب است به حیثیت شهرداری ضربه می زد.

وی عنوان کرد: طرف مقابل شهرداری سرمایه گذار بخش خصوصی است و به دنبال منافع خود از آورده شخصی است، بنابراین این سرمایه‌گذار تمام مواد قانونی را به کار خواهد بست تا به لحاظ قانونی به حقوق خود دست یابد. شاید این پروژه به سمتی برود که خسارات مالی سنگینی به شهرداری وارد کند.

فیروزفر با بیان اینکه از اولین روز ورود بنده به شهرداری اعضا در تلاش برای تعیین و تکلیف این پروژه بودند گفت: تمام متدهایی که با این پرونده برخورد کرد ریز به ریز مورد برسی قرار گرفته است، و آنچه که لایحه شده بهترین و به صرفه ترین برای شهرداری بوده است. 

وی بیان کرد: این اقدام در شورای پنجم انجام شده اما در تصویب آن تعلل شده بود، اما باید گفت در بروز رسانی این پروژه قدر السهم شهرداری کمتر از مقدار حال حاضر خواهد بود اما با توافق موجود با سرمایه گذار مقرر شد با همان روش قبل در این پروژه پیش برویم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر