logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۸۴۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران

تجهیزات مقابله با حوادث هلال احمر با تخصیص بودجه جهانی به روز می شود

تجهیزات-مقابله-با-حوادث-هلال-احمر-با-تخصیص-بودجه-جهانی-به-روز-می-شود
رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: ما بودجه جهانی داریم که می توانیم به لحاظ اقتصادی به ایران کمک کنیم تا تجهیزات خود در پاسخ به حوادث را به روز کند.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; عطا مرتضی دورانی شامگاه روز گذشته در حاشیه اجرای مانور زلزله تخلیه و اسکان اضطراری در مجتمع مسکونی رضوان به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه با محوریت خانه هلال، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان سیستم بسیار خوبی را گسترش داده اند که در آن ارگان های دولتی، هلال احمر، داوطلبان و بقیه مراکز می توانند تعامل خوبی را با هم داشته باشند.

وی اظهارداشت: آن چیزی که من را برای انجام آن تشویق می کند ایجاد و افزایش تاب آوری است که به همین دلیل جامعه می تواند آماده باشد، وقتی که زلزله، سیل و یا مهاجرانی که به خاطر مشکلات به ایران مهاجرت می کنند و یا خشکسالی که داریم، می توانیم پاسخ درستی در جهت مدیریت حوادث بدهیم.

رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: در خصوص اینکه همه مردم چگونه در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی آماده باشند، زنجان سیستم بسیار خوبی دارد که بقیه استان ها باید از زنجان الگو برداری کنند.

دورانی، هدف خود از سفر یک روزه به زنجان را بازتاب فعالیت های جمعیت هلال احمر این استان بیان کرد و ادامه داد: این فعالیت ها تعامل چشمگیر همه بخش های مختلف جامعه در خصوص کمک به همنوعان است.

وی تاکید کرد: برای فدراسیون بین المللی صلیب سرخ راه اندازی خانه های هلال مقوله جدیدی است که در ایران این مهم محقق شده است و دنیا باید ایجاد این خانه ها را عملیاتی کند. 

رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: راه اندازی خانه های هلال مساله ای است که باید زود اطلاع رسانی کنیم و برای فعالیت در آن وارد عمل شویم.

دورانی با بیان اینکه جهان از تغییرات اقلیمی و هواشناسی رنج می برد، اظهارداشت: ایران در تغییرات اقلیمی در رتبه 6 قرار دارد و 90 درصد این کشور از خشکسالی رنج می برد و به خاطر همین است که ایرانیان باید آماده باشند با تغییرات اقلیمی به خوبی مقابله کننتد.

وی خاطرنشان کرد: ما بودجه جهانی داریم که می توانیم به لحاظ اقتصادی به ایران کمک کنیم تا تجهیزات خود در پاسخ دهی به حوادث را به روز کند.

رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: وقتی که هواشناسی هشدار قرمز برای وقوع سیل می دهد، جمعیت هلال احمر و سایر بخش ها برنامه هایی و طرح هایی را از طریق خانه های هلال می توانند اعمال کنند تا جان انسان ها را نجات دهند.

دورانی تاکید کرد: می توانیم این برنامه ها را در زنجان محقق کنیم و برای همین در این استان هستم.

گفتنی است، رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران و نماینده دبیر کل و مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در سفر یک روزه خود از پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب، مرکز جامع توانبخشی شهید چمران هلال احمر، کارخانه راشا کاسپین بازدید و با اعضای جوانان فعال هلال احمر استان زنجان دیدار کردند.

شرکت در مانور زلزله، تخلیه و اسکان اضطراری با محوریت خانه هلال در مجتمع مسکونی رضوان شهرک پونک به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه و شرکت در جلسه تشریح وضعیت خشکسالی روستاهای استان زنجان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان و مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در جلسه تشریح وضعیت خشکسالی روستاهای استان و مانور زلزله حضور داشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر