logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۸۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان زنجان خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان/ احتمال بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی

ورود-سامانه-بارشی-جدید-به-استان-زنجان-احتمال-بارش-برف-و-کولاک-در-محورهای-کوهستانی
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان زنجان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان، گفت: این سامانه روز چهارشنبه وارد استان زنجان می‌شود.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان زنجان، اظهار کرد: این سامانه از بعدازظهر روز چهارشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر پنج‌شنبه در استان فعال است.

وی ابراز کرد: این سامانه موجب رگبار باران، بارش برف، مه آلودگی و وزش باد نسبتاً شدید در منطقه اثر این سامانه بارشی خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان زنجان با اشاره به منطقه اثر این سامانه، تصریح کرد: زنجان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان تحت اثر این سامانه بارشی قرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به نوع مخاطرات این سامانه، عنوان کرد: رگبار باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، در برخی مناطق وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کولاک برف، مه آلودگی و کاهش دید از مخاطرات این سامانه است.

صرفی با اشاره به‌احتمال آب‌گرفتگی و لغزندگی معابر و اختلال در تردد به‌ویژه در محورهای کوهستانی احتمال انسداد مسیرهای روستایی و برخی مسیرهای کوهستانی و بادگیر به دلیل بارش برف و کولاک برف، خاطرنشان کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری به‌ویژه از محورهای کوهستانی خودداری کنند.

وی با تأکید بر به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و پوشش گرم در سفرهای برون‌شهری، افزود: شهروندان از صعودهای ورزشی و اتراق در کنار رودخانه‌ها مسیل‌ها خودداری کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر