logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۸۳۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان مطرح کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی بیماران دیالیزی در زنجان/ ۱۰ نفر پیوند کلیه شد

افزایش-۵۰-درصدی-بیماران-دیالیزی-در-زنجان-۱۰-نفر-پیوند-کلیه-شد
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: امسال با افزایش ۵۰ درصدی ورودی بیماران دیالیزی مواجه هستیم، که این امر افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌ها را نیز در پی داشته است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; محمد‌رضا طهماسبی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن تبریک به مناسبت سی‌و‌هشتمین سالروز تاسیس انجمن خیریه کلیوی اظهار داشت: توانسته‌ایم در طول ۳۸ سال اخیر با کمک خیران در کنار بیماران باشیم، در اولین قدم در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با توجه به افزایش تعداد بیماران در استان دفاتر نمایندگی انجمن کلیوی و مراکز دیالیز شهرستان تابعه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در دهه ۸۰ در شش شهرستان این دفاتر راه‌اندازی شد، گفت: تنها در دو شهرستان سلطانیه و دندی تعدادی بیمار دیالیزی وجود دارند که با زحمت و سختی به مرکز زنجان مراجعه می‌کنند بنابراین با توجه به اینکه در این دو منطقه بیمارستان راه‌اندازی نشده امکان راه‌اندازی انجمن خیریه کلیوی و مراکز نیست. 

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در سال ۹۴ با راه‌اندازی مرکز پیوند کلیه در بیمارستان موسوی تمام خدمات بیماران دیالیزی و کلیوی را در شهرستان زنجان فراهم کردیم، گفت: با توجه به افزایش بیماری در زندگی مدل صنعتی امروز مواجه با افزایش بیماری در قشر جوان بودیم که با سبک زندگی افراد در ارتباط است.

وی با اشاره به مشکلات درمانی بیماران عنوان کرد: تلاش کردیم اغلب خدمات لازم برای بیماران دیالیزی و کلیوی را با کمک مردمی در ساختمان انجمن کلیوی راه‌اندازی کنیم تا نیازی برای هزینه‌های اضافه و اتلاف وقت در کلینیک‌های خصوصی وجود نداشته باشد.

طهماسبی با بیان اینکه اغلب خدمات از طریق انجمن کلیوی انجام می‌شود اذعان کرد: شرایط زمانی ایجاد می کند تا سبک برنامه ریزی انجمن را به سوی آموزش و اگاه‌سازی پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه با آموزش و پرورش انجام شده و همراهی خوبی از سمت کارشناسان این ارگان انجام شده است، گفت: اولین اقدام برگزاری کارگاه آموزشي برای دبیران است. 

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم کلیه مناطق آموزشی استان را تحت پوشش قرار دهیم و اقدام موثری در پیشگیری از این بیماری داشته باشیم. چراکه هر چه اطلاع‌رسانی گسترده تر باشد میتوانیم بر بیماری غلبه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر سبک زندگی مردم عوض شود، تحرک در تک تک افراد نهادینه شود، می‌توان بر بیماری غلبه کرد ادامه داد: امسال با افزایش ۵۰ درصدی ورودی بیماران دیالیزی مواجه هستیم، که این امر افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌ها را نیز در پی داشته است.

طهماسبی یادآور شد: کل بیماران تحت پوشش ۲ هزارو ۱۰۰ نفر هستند که ۴۳۰ نفر در ۳ مرکز بیمارستان و ۶ مرکز خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۶۵۰ نفر با کمک مردم و انجمن خیریه کلیوی از چرخه دیالیز خارج شده‌اند، گفت: سال گذشته ۶ بیمار پیوند کلیه شد. 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته پرداختی انجمن به بیماران ۵۰ درصد افزایش داشته است سال گذشته ۲۱۶ میلیون تومان و امسال ۳۲۰ میلیون تومان در بخش های درمانی، معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار خیر در سطح استان همراه انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند، هر بیمار دیالیزی سالانه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه برای دولت دارد. امسال تعداد پیوند به ۱۰ مورد رسید./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر