logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۸۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی در استان زنجان احصا شده است

واحدهای-تولید-کننده-مصالح-ساختمانی-در-استان-زنجان-احصا-شده-است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، گفت: تمام واحدهایی که در استان زنجان در زمینه تولید مواد اولیه و متغیرهای که در شکل دادن به مسکن دخیل هستند و فعالیت می‌کنند احصا شده است.

به گزارش موج رسا; خلیل قاسملو در بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان ، گفت: تامین منابع مالی، تامین زیر ساخت‌ها و تامین تسهیلات پروژه‌های مسکن ملی بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: طی هفته گذشته جلسه‌ای با سیستم بانکی استان برگزار شد و تعهد بانک مسکن استان ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد است که سهمیه سایر بانک‌ها مشخص شده و قرار شد این سهمیه مشخص به بانک‌هایی که سهمیه دارند ابلاغ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه پروژه‌های مسکنی که در استان شروع می‌شود به صورت پویا ثبت نام شود، افزود: این مهم باعث می‌شود پروژه‌ها بر حسب مشارکت افراد موقع تحویل، اولویت بندی می‌شوند.
قاسملو با بیان اینکه استان زنجان در دو فصل متوالی به خاطر اجرای طرح نهضت مسکن ملی کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است، افزود: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۵.۵ درصد و در بهار ۵.۴ درصد بوده و در اقتصاد ۵.۵ درصد نرخ بیکاری طبیعی است و خوشبختانه این استان در خصوص نیروی کار بخش ساختمان به مرحله اشباع رسیده است.
وی به تامین مصالح ساختمانی که در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود اشاره کرد و افزود: تمام واحدهایی که در استان در زمینه تولید مواد اولیه و متغیرهای که در شکل دادن به مسکن دخیل هستند و فعالیت می‌کنند احصا شده و در این خصوص نشست‌هایی برگزار خواهد شد تا خطوط تولید و شیفت‌های کاری افزایش پیدا کند و از تولیدات هم پشتیبانی خواهیم کرد تا در تامین مصلح ساختمانی کمترین مشکل را داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه در سال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج در استان زنجان رخ می‌دهد، افزود: در ۱۰ سال گذشته انباشت تقاضا در بخش مسکن را داشتیم و عرضه مسکن محدود بوده است.
قاسملو ادامه داد: در سال گذشته استان زنجان جزو استان‌های گران کشور در بخش پوشاک بود ولی با حمایت از تولید کنندگان حوزه پوشاک امروز وضعیت قیمت پوشاک در استان بهتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه حمایت لازم از واحدهای تولیدی خطوط «شن و ماسه» و «سیمان» و غیره را خواهیم داشت، افزود: باید پشتیبانی لازم از توسعه خطوط تولید مصالح ساختمانی و سرمایه در گردش را داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود یونولیت در استان زنجان وجود دارد، بیان داشت: باید بر این امر اذعان داشت که تولید و واحد تولیدی این محصول کم است و باید حمایت شود.
موانع و مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن بررسی می‌‎شود
اصغر اسماعیلی ظهر پنجشنبه در اولین روز کاری خود در مراسم بازدید معاونین امور عمرانی و اقتصادی استانداری زنجان از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان، با بیان اینکه برنامه اداره کل و شهرسازی استان زنجان بر این است که هر دو هفته یک بار بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شود، گفت: این بازدیدها باعث می‌شود از نزدیک در جریان جزئیات و موانع پروژه ها قرار گرفته و بررسی‌های لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه این بازدیدها باعث می‌شود در جریان جزئیات پروژه‌ها ی مسکن ملی قرار بگیریم، اظهار داشت: در این راستا موانع و مشکلات سر راه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جلسه‌ای که با حضور پیمانکاران و مشاوران پروژه‌ها برگزار می‌شود مطرح شده و می‌توانیم قدم‌های خوبی را برای روند سریع پروژه‌های مسکن برداریم.
سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه در پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و به خصوص پروژه های نهضت مسکن ملی نیروی انسانی عظیمی مشغول به کار هستند، افزود: نیروهای متخصص و فنی که در این پروژه‌ها همکاری دارند برای اداره کل راه و شهرسازی استان بسیار با ارزش و مهم هستند.
اسماعیلی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مهندسین مشاور، پیمانکاران، ناظرین و نیروی انسانی متخصص و فنی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن یک فرصت طلایی برای بخش فنی استان زنجان است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت در استان به نحو احسن استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه بازوهای اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان همین نیروی انسانی پروژه‌ها هستند، ادامه داد: ما به داشتن چنین نیروهای متخصص و توانمندی نیاز داریم و با تمام توان از آنها حمایت خواهیم کرد.
سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای اقشار کم برخوردار جامعه است، ادامه داد: باید مشکلات مربوطه به خوبی رصد شود و برای رفع آنها تعامل لازم با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.
اسماعیلی افزود: باید برای روند سریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن همه تلاش کرده و نسبت به هر چه زودتر خانه دار کردن مردم تعامل لازم را داشته باشیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر