logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۸۳۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

ایجاد لندفیل ۷ هکتاری برای مدیریت شیرابه زباله در مهتر چای/ بازیافت زباله در شهر زنجان انجام نمی‌‌شود

ایجاد-لندفیل-۷-هکتاری-برای-مدیریت-شیرابه-زباله-در-مهتر-چای-بازیافت-زباله-در-شهر-زنجان-انجام-نمی‌‌شود-
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه طرح لندفیل زنجان آماده شده و در هفته آینده برای انتخاب مشاور خواهد رفت، گفت: این لندفیل در مساحت ۷ هکتار برای جمع‌آوری و دفع شیرابه زباله در مهتر چای خواهد بود و از ابتدای سال آینده وارد فاز عملیاتی می‌شود.

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه استان زنجان از جمله معدود استان‌هایی بود که طرح جامع پسماند نداشت اظهار داشت: از دو سال گذشت طرح مطالعات جامع مدیریت پسماند شهرستان زنجان آغاز شده بود که در طول هفته‌های گذشته به سرانجام رسید و ۲۰ روز پیش توسط وزارت کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مقرر است تا از زباله کمپوست تهیه شود افزود: چندین موضوع برای مدت باقی مانده امسال و سال پیش رو مد نظر شهرداری قرار دارد که یکی از این موضوعات مدیریت پسماند است تا مقداری از زباله تولید شده به کمپوست تبدیل شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه طرح مذکور در دست مطالعه قرار دارد، گفت: با جذب سرمایه‌گذار در این امر پسماندهای شهر مدیریت خواهند شد اما با توجه به اینکه تا چند هفته گذشته طرح مطالعاتی مدیریت پسماند وجود نداشت شهرداری نمی‌توانست اقدامات کار سازی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بازیافت زباله در شهر زنجان انجام نمی‌گیرد، گفت: قبل از شیوع کرونا باکس‌هایی در داخل شهر برای جمع‌آوری زباله‌های خشک همچون پلاستیک، کاغذ، شیشه وجود داشت که بعد از این بیماری جمع‌آوری شد.

نظری با بیان اینکه در مدت روز‌های آتی فراخوان انتخاب پیمانکار، جمع‌اوری پسماند خشک داده خواهد شد، بیان کرد: جمع‌آوری زباله در منطقه ۱ و ۴ کاملا مکانیزه بوده و مناطق ۲ و ۳ بخشی به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال طرح لندفیل زنجان آماده شده و در هفته اینده برای انتخاب مشاور خواهد رفت، گفت: این لندفیل در مساحت ۷ هکتار برای جمع‌آوری و دفع شیرابه زباله در مهتر چای خواهد بود و از ابتدای سال آینده وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن زباله در شهر زنجان تولید و وارد مهتر چای می‌شود اما اخیر زباله شرکت راشاکاسپین از این مقدار کسر شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر