logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۸۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اورژانس کشور؛

۵۰ ایستگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است

۵۰-ایستگاه-اورژانس-هوایی-در-کشور-فعال-است
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در برخی مناطق کشور نیاز است تا آمبولانس کمک دار در اورژانس مستقر شود، گفت: در حال حاضر ۵۰ ایستگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است.

به گزارش موج رسا; جعفر معیاد‌فر امروز در نشست با روسای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۵۰ نقطه از کشور پایگاه اورژانس هوایی مستقر است، اظهار داشت: استان زنجان در این زمینه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزشیابی دانشگاه‌ها مرگ و میر مادران باردار است، افزود: سال گذشته ۴۰۴ مادر باردار توسط اورژانس هوایی جابه‌جا شدند و نوزادان خود را به سلامت به دنیا اورند که برای این ارگان باعث افتخار است.  

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه در کشور با مسئله فرسودگی ناوگان حمل و نقل اورژانس مواجه هستیم ، گفت: باید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس کمک دار برای پایگاه‌های اورژانس کشور خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه تامین یک هزار دستگاه آمبولانس در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: برای ۵۰۰ دستگاه مناقصه برگزار خواهد شد و سال پیشرو اعتبار خوبی از سازمان برنامه و بودجه به این امر اختصاص خواهد یافت.

میعاد‌فر با بیان اینکه اورژانس کشور سعی دارد تا در مناطقی که اقلیم خاصی دارد و کوهستانی هستند آمبولانس کمک دار تامین و مشکلات را کمتر کند، گفت: نیازی که احساس می‌شود این است که بایدناوگان اورژانس کشور نوسازی شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر