logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۸۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

شهرداری و علوم پزشکی در خصوص هزینه خدمات به توافق رسیدند/ دفع زباله‌‌های بیمارستانی وظیفه قانونی شهرداری‌ها نیست

شهرداری-و-علوم-پزشکی-در-خصوص-هزینه-خدمات-به-توافق-رسیدند-دفع-زباله‌‌های-بیمارستانی-وظیفه-قانونی-شهرداری‌ها-نیست
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه دفع زباله‌های بیمارستانی خارج از وظیفه قانونی شهرداری است چراکه بر اساس قانون شهرداری مکلف برای دفع این زباله‌ها نیست، گفت: اما در قبال دفع آن، هزینه‌ای از علوم پزشکی اخذ می‌شود که در قانون با نام هزینه خدمات از آن یاد می‌شود.

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مدیریت اجرایی پسماند‌های ویژه که شامل پسماند‌های صنعتی و بیمارستانی‌ هستند، از جمله جمع‌آوری، دفن، انتقال و هر چیزی که لازم است بر عهده تولید کننده زباله قرار دارد.

وی با بیان اینکه صاحب پسماند می‌تواند طبق قانون زباله تولید شده را به شهرداری یا هر شخص دیگری واگذار نماید، افزود: شهرداری زنجان پسماند‌های عادی سازی شده و یا بی خطر سازی شده بیمارستانی بیمارستان‌ها را حمل و در سایت مهتر دفع می‌نماید.

وی با بیان اینکه خدماتی که ارائه می‌شود خارج از وظیفه قانونی است چراکه بر اساس قانون شهرداری مکلف برای دفع این زباله‌ها نیست، گفت: اما در قبال دفع آن، هزینه‌ای از علوم پزشکی اخذ می‌شود که در قانون با نام هزینه خدمات از آن یاد می‌شود.

نظری با بیان اینکه شورای شهر هر ساله بهای خدمات را در بودجه در فهرست درآمدی لحاظ می‌کند، تصریح کرد: به طور مثال هزینه هر کیلو حمل و دفع زباله بی‌خطر سازی شده مشخص می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی در این راستا باید با شهرداری قرار داد منعقد کند و هزینه را پرداخت کرده و بقیه اقدامات توسط شهرداری انجام شود که هر ساله این اقدام توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: امسال دانشگاه علوم پزشکی بر سر موضوع مذکور درخواست تخفیف از شهرداری داشت، که برای این موضوع تعیین و تکلیف نهایی انجام گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان گفت: برای جابه‌جایی زباله بیمارستانی تولید شده در سطح شهر ماشین مخصوص فان وجود دارد که صرفا در این امر کاربرد دارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر