logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

پیروزی موصل تجلی نقش مرجعیت و علمای با بصیرت انقلابی است/سردار سلیمانی،بزرگترین استراتژیست نظامی جهان معاصر

پیروزی-موصل-تجلی-نقش-مرجعیت-و-علمای-با-بصیرت-انقلابی-است-سردار-سلیمانی،بزرگترین-استراتژیست-نظامی-جهان-معاصر

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: پیروزی موصل تجلی نقش مرجعیت و علمای با بصیرت انقلابی است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنرانى اخير خود در جمع مسؤولان قضايى، از عمل نکردن به اصل هشتم قانون اساسی گلایه کردند و «حقوق آمران به ‏معروف و ناهيان از منكر» را مطرح كردند ولی متاسفانه دستور اخير رهبر معظم انقلاب اسلامى در باب احياء اين اصل نيز چنان‏كه بايد مورد توجه همگان قرار نگرفت.

وی افزود: در چنين شرايطى انتظار مى‏رود همه قوا دلسوزان و حافظان دين و حاميان مذهب از اين گلايه‏ ى رهبر معظم انقلاب بيشترين استقبال را داشته باشند و براى احياء صحيح و درست اين دستور دينى، بهترين تدابير انديشيده شود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: پیروزی موصل بعد از سه سال اشغال
موصل، دومين شهر بزرگ عراق كه در سايه خيانت و همراهى برخى مسؤولان عراقى در ۲۴ ساعت سقوط كرده بود،پس از ۳۷ ماه اشغال، در سايه وحدت مثال‏زدنى و از جان گذشتگى فرزندان ملت مظلوم و غيرتمند عراق، آزاد شد و بر همه نقشه ‏ها و توطئه ‏هاى شوم و تجزيه ‏طلبانه و اختلاف ‏برانگيز آمريكا و طرح خاورميانه جديد در منطقه خط بطلان کشید.
وی افزود: پيروزى موصل؛ شكست توطئه اختلاف قومى و مذهبى و تشديد شكاف بين شيعه و سنى در منطقه‏ است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: پيروزى موصل؛ تجلى نقش مرجعيت و علماى با بصيرت انقلابى بود و اين پيروزى بزرگ در سايه وحدت تاريخى و تبعيت يكپارچه ملت عراق از زعامت مرجعيت دينى وقتی مرجع عالیقدر جهان تشیع آيت‏الله العظمى سيدعلى سيستانى فتوای جهاد کفائی داد نيروهاى بسيج مردمى (حشدالشعبى) در کنار نيروهاى ارتش قرار گرفت و ثمره وحدت نيروها و بسيج ظرفيتهاى مردمى عراق این پیروزی شیرین بود.
وی افزود: با پيروزى موصل؛ ختم پرونده خلافت خودخوانده داعش‏ در هم پیچیده شد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: پيروزى موصل؛ ثمره جانفشانى سرداران شهيد و شهداى مظلوم و غريب مدافع حرم بود.
وی اضافه کرد: مقامات عراقى بارها اعلام كرده ‏اند كه آمريكايى ‏ها به آنان هشدار مى ‏دادند كه غلبه بر داعش ممكن نيست و مخصوصا آزادسازى موصل را ناممكن معرفى كرده و حتى برخى از آنان توصيه مى ‏كردند با داعش در موصل به تفاهم! برسند اما همين ایام ژنرال «رابرت مك گورك» نماينده آمريكا در ائتلاف آمريكايى موسوم به ضدداعش! در جمع خبرنگاران گفته بود «جنگ موصل به‏ ويژه در بخش غربى آن، از سخت ‏ترين جنگ‏هايى بود كه از زمان جنگ جهانى دوم شاهد آن بوده‏ايم.» و ژنرال «رابرت سوفجى» رئيس ائتلاف بين‏المللى ضدداعش گفته بود «نيروهاى عراقى شايسته تقدير هستند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: هيچ ارتش جديدى در زمان كنونى قادر نيست كارى را انجام دهد كه نيروهاى عراقى در موصل انجام دادند، تنها مى ‏توان جنگ‏ جهانى دوم را با اين جنگ تشبيه كرد.
وی افزود: در این پیروزی نباید از حضور مستشارى فرماندهان عزیز سپاه به ویژه از نقش فرمانده و استراتژيست‏ بى ‏بديل، يعنى سردار سليمانى غافل شد توانايى و هوش نظامى همراه با ایمان راسخ سردار سليمانى، او را به بزرگترين استراتژيست نظامى جهان معاصر تبدیل کرده است. امام جمعه قیدار ادامه داد: سردار بزرگ با ابتكارات، خلاقيت‏ها و شجاعت و شهامت، مسير جنگ عليه داعش را چنان تغيير داد تا امروز دنيا بتواند شاهد پيروزى ‏هاى بزرگ ارتش عراق و سوريه در جنگ با داعش باشد، اگرچه در داخل بی مهری هایی نسبت به این سرداران رشید اسلام وجود دارد.
امام جمعه قیدار با اشاره به 26 تیر ماه تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی گفت: شوراى نگهبان كه در سال ۱۳۵۹ با دورانديشى الهی بنيانگذار كبير انقلاب اسلامى تأسيس شد،هدف مورد نظر حضرت امام خمینی (ره) از برپائی نهضت، بر پائی نظامی بر مبنای احکام اسلامی بود بر اساس تجربه ای که از انحراف انقلاب مشروطه و حدف اسلامیت آن و بروز استبداد رضاخانی وجود حضرت امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای نگهبان را جهت صیانت از اسلام، قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی تاسیس کرد تا به عنوان فیلتری ناخالصی های قوانین را پالایش کند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: بنابراین شورای نگهبان هم حافظ مشروعیت نظام وهم حافظ جمهوریت آن است و اسلاميت كشور در گرو اسلاميت قانون‏ است و شورای نگهبان ناظر بر اسلامیت قانون است.
وی افزود: جمهوریت نظام در سایه برگزاری انتخابات های سالم است که شورای نگهبان ناظر بر سلامت انتخابات های مختلف در کشوراست.
امام جمعه قیدار ادامه داد: به همین خاطر حضرت امام و مقام معظم رهبری حفظ و حمایت از جایگاه شورای نگهبان را بر همگان تکلیف شرعی کردند.
وی افزود: اين شورا به دلیل جایگاه رفیع و نقش اساسی که در حفظ و صیانت از نظام را دارد و مانع از نفوذ دشمن می باشد همیشه مورد هجمه شدید دشمنان داخلی و خارجی بوده است و در خيلي از زمان‏ها مظلوم واقع شده است. وی افزود: بیشترین ظلم‌ها و هجمه‌ها و نهايت بي‌انصافي در فتنه 88 به این شورا شد و تهمت تقلب بزرگ د

ر انتخابات زده شد، این در حالی بود که تمام دولت ها و نمایندگان دوره های مختلف مجلس با همین نظام انتخاباتی بر سر کار آمده بودند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: حضرت امام (ره ) تضعیف و توهین کننده به شورای نگهبان را مفسد فی الارض معرفی می کنند.
وی افزود: شوراى نگهبان پس از تأسيس مجموعاً بر ۴۰ انتخابات (۲۶ انتخابات اصلى و ۱۴ انتخابات مياندوره‏اى) نظارت داشته است که آخرین آن انتخابات ریاست جمهوری بود که در ۲۹ ارديبهشت امسال بود که با شكوه و مشاركتى كم‏ نظير برگزار شد و با وجود برخى تخلفات مقامات در ايام تبليغات انتخاباتى و حوزه ‏هاى رأى ‏گيرى، شوراى نگهبان به ‏دور از حواشى به وظيفه شرعى و قانونى خود عمل کرد و تخلفات را بررسى کرد و با توجه به اين‏كه حجم تخلفات در نتيجه انتخابات مؤثر نبود، صحت انتخابات را اعلام کرد و پرونده متخلفين انتخاباتى را به قوه قضائيه ارجاع داد که اميد است با برخورد قاطع كه از سوى قوه قضائيه با متخلفين انتخاباتى ان‏شاءا... در انتخابات‏هاى آينده شاهد بروز اين تخلفات نيز نباشيم.
امام جمعه قیدار به 25 تیر روز بهزيستى و تأمين اجتماعی اشاره کرد و گفت: يكى از مهم‏ترين آرمان‏هاى مقدس امام خمينى(ره)، تحقق عدالت اجتماعى، كم شدن فاصله طبقاتى و حمايت از محرومان و فقرستيزى بود.
وی افزود: امام همواره مستضعفان را صاحبان اصلى انقلاب مى‏ دانست و به مجلس و دولت همیشه سفارش مى ‏كردند که قدر ملت را بدانید و در خدمتگزارى به آنان، به‏ويژه مستضعفان و محرومان فروگذارى نكنید.
امام جمعه قیدار ادامه داد: وجود فقر خصوصاً اگر گستردگى زيادى داشته باشد زمينه ‏ساز بروز انحرافات اجتماعى و بستر مناسبى براى وقوع جرم و جنايت است و فقر ناشى از محروميت منجر به عواقب شديدى از قبيل خودكشى، فحشا، دزدى، اعتياد، فروش مواد مخدر و كارهاى خلاف قانون مى‏ شود و دامن همه افراد جامعه را می گیرد.
وی افزود: یکی از عمده ترین نهادهای دولتی در جهت سامان دهی طیف آسیب پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است که از چند جهت وظایف و مسوولیت های سنگینی را بر عهد دارد و مسئولیت تامین رفاه خیل عظیمی از معلولان جامعه، سر و سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم، نگهداری از سالمندان نیازمند حمایت، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی به سالمندان، و...است.
امام جمعه قیدار ادامه داد:این سازمان با حمايتهاي گوناگون از کودکان نيازمند ، زنان و کودکان بي سرپرست ونيز ارائه خدمات توانبخشي به معلولان جسمي وذهني ، مبتلايان به بيماريهاي صعب العلاج ، معتادان وناسازگاران اجتماعي و همچنين پيشگيري از معلوليتها و آسيب هاي اجتماعي و.... و با حفظ ارزشها وکرامات والاي انساني با تکيه بر همياري مردم نيکوکار تلاش مي کند.
وی افزود:کار و فعالیت در بهزیستی از مشاغل سخت و طاقت فرساست چرا که کارکنان بهزیستی هر روز و ساعت با دردمندترین افراد جامعه سر و کار دارند که شایسته تقدیر و قدر دانی است.
امام جمعه قیدار به شهادت امام صادق علیه السلام در 29 مرداد​ نیز اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه السلام در فضای نسبتاً مناسبي كه به دليل ضعف دستگاه حاكم حاصل شده بود، با تأسيس بزرگترين دانشگاه علوم اسلامي، به تعليم و تربيت شاگردان بسياري پرداخت و اگر امام صادق (ع) نهضت علمي خود را پي ريزي نمي كردند، اسلام از ميان مي رفت لذا دوره امام صادق علیه السلام عصر شکوفائی تمدن اسلامی است.

اشراق آنلاین.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر