logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۸۳۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
وزیر جهاد کشاورزی؛

نیازمند احداث ۷۵ هزار هکتار گلخانه در کشور هستیم/ رشد اعتبار توسعه گلخانه‌های صنعتی در بودجه ۱۴۰۲

نیازمند-احداث-۷۵-هزار-هکتار-گلخانه-در-کشور-هستیم-رشد-اعتبار-توسعه-گلخانه‌های-صنعتی-در-بودجه-۱۴۰۲-
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۵ هزار هکتار در کشور گلخانه وجود دارد گفت: باید ۷۵ هزار هکتار دیگر به سطح گلخانه‌های کشور افزوده شود.

به گزارش موج رسا; سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای "پارلا تجارت امین" در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۵ هزار هکتار در کشور گلخانه وجود دارد اظهار داشت: باید ۷۵ هزار هکتار دیگر به سطح گلخانه‌های کشور افزوده شود.

وی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای افزود: کشت گلخانه‌ای به این دلیل انجام می‌شود که تولید سبزی و صیفی با آب کمتر انجام شود چراکه تولید این محصولات آب‌بر هستند. در صورتی که با انتقال این محصولات به داخل گلخانه‌ها، تولید این محصولات بهره‌ور شده و صادرات آن نیز اقتصادی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی سرمایه گذاران بخش کشاورزی و فعالان سایر بخش‌های غیر کشاورزی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گلخانه‌ها دعوت کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر صرفه اقتصادی در تامین پایداری امنیت غذایی کشور نیز موثر است.

وی گفت: این فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی از سال ۱۴۰۲ بیشتر شدت می‌گیرد‌. 

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ رشد و توسعه گلخانه‌های کشور در مقیاس‌های صنعتی در شهرک‌های کشاورزی مورد توجه خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر