logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۸۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 13 دقیقه ]
سخنگوی دولت؛

محاسبات دشمن علیه مردم ایران غلط است/ امپراتوری دورغ امریکا رو به افول است

محاسبات-دشمن-علیه-مردم-ایران-غلط-است-امپراتوری-دورغ-امریکا-رو-به-افول-است
سخنگوی دولت با بیان اینکه قطعا محاسبات دشمن از شناخت مردم ایران و اراده آنان غلط است، گفت: قطعا محاسبات جمهوری اسلامی از اعتماد به مردم درست بوده و هست و با اتکا به مردم می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد با اینکه می‌دانیم امروز مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

به گزارش موج رسا; علی بهادری جهرمی شامگاه روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخ در هیئت ثارالله زنجان با تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: بسیار خرسندم که میهمان جوانان غیور و دوست‌داشتنی شهر زنجان هستم و این شهر به عنوان شهر غیرت می‌دانم، این شهر شهر هئیت، شهر فرهنگ عاشورایی و فرهنگ محرم است. باعث توفیق است که در این شهر حضور دارم. مردمان این شهر در حوادث اخیر نیز واقعا خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه خداوند فرموده‌اند در هیچ قومی تغییری ایجاد نمی‌کند، مگر اینکه خودشان از درون خودشان تغییر و تحولی ایجاد کنند، ادامه داد: انقلاب اسلامی با اتکا به مفاهیمی همچون این آیه رقم خورد که اگر به دنبال پیشرفت، تحول و تغییر هستیم باید خودمان تغییر را برنامه ریزی کنیم. ما باید برای حل مشکلات و رسیدن به دستاوردهای مادی و معنوی اراده کنیم. در این مسیر اگر حرکت کنیم قطعا در جنگ اراده‌ها اراده مردم مسلمان و با غیرت ایران همیشه پیروز است.

سخنگوی دولت افزود: اما در جایی که در جنگ اراده‌ها به اراده خودمان متکی نباشیم و بخواهیم پیشرفت کشور را به اراده سایر کشورها گره بزنیم، دستاوردی نخواهیم داشت و تغییری در وضعیت نخواهیم دید.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر متاسفانه انقلاب اسلامی از مسیر درستی که شناخته و با این مسیر به بسیاری از دستاوردها رسیده بود فاصله گرفت.

رتبه ۴ کشور ایران در نانو

بهادری جهرمی با بیان اینکه در حال حاضر که زمان بزرگنمایی شدن سختی‌ها است دستاوردها را فراموش کرده ایم گفت: کشور در حوزه تولید علم که پیشران حرکت تمام کشورهاست رتبه ۱۵ جهان را دارد، در داروسازی رتبه ۸، نانو رتبه ۴ را دارد در کل جهان در ۱۰ کشور که می‌توانند توان پرتاب فضایی داشته باشند ایران یکی از این کشور‌ها است. رباط انسان نما در کشور‌های جهان انگشت شمار است و ایران نیز یکی از همین کشور‌ها است. در تولید لیزر بهداشت ایران سرآمد است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وقتی به اراده متکی شدیم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردیم، گفت: سطح سواد و حضور در دانشگاه‌ها افزایش یافته است. همان بانوانی که برای آنان شعار میدهند میزان باسوادی چندین برابر شده و قابل مقایسه با ۵۰ سال اخیر نیست. پزشکان زنان و زایمان قبل از انقلاب تنها ۱۶ درصد بانوان بودند و ۸۴ درصد مامایی را آقایان برعهده داشتند اما در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد را بانوان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در برخی ادوار ما به آیه قرآن در مسیر اجرا بی توجهی کردیم، یاداور شد: ما به جای اینکه تغییر را از اراده خودمان جست و جو کنیم از اراده دیگران جست و جو کرده‌ایم و نتیجه آن تورم ۶۰ درصدی در زمان آغاز این دولت جدید شد. با این وجود این تورم تصادفا یک دفعه به ۶۰ درصد نرسیده است بلکه چهار سال تورم به بالای ۴۰ درصد رسیده و بحران تورمی در کشور ایجاد شده که سابقه در ۷۰ سال اخیر در کشور نداشته است.

بمب نقدینگی در ۸ سال اخیر در کشور ایجاد شده است 

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه خلق پول در شهریور ۱۴۰۰ به میزان ۴ هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است در صورتی که ۸ سال قبل تر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: یعنی یک بمب نقدینگی ایجاد شده است و این بمب شبیه به یک بهمن عمل می‌کند سمت هر بازاری رود همان جا را ویران می‌کند سمت ارز، مسکن و به هر سو رود همان جا را ویران خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر نقدینگی سمت رشد اقتصادی حرکت و پیشرفتی حاصل شده بود مشکلی نداشت، افزود: در طول ۱۰ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی کشور ما چهار دهم درصد بود به عبارتی تقریبا صفر بوده است.

 سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در زمان تحویل دولت، شرایط سختی را داشت، گفت: روزانه ۷۰۰ نفر به واسطه بحران کرونا داغدار می‌شدند چرا؟ چون مصر بودیم تا به یک میز و به چند کشور محدود تکیه کنیم. و تغییر اراده کشورمان را به چند کشور دیگر گره زده بودیم.

وی بیان کرد: دولت جدید زمانی که روی کار آمد شرایط بسیار سخت بود و مقام معظم رهبری در اولین جلسه هئیت دولت نیز بیان فرمودند این دولت در شرایط سختی بر روی کار آمده است. با اینکه شرایط کشور در شاخص‌های اقتصادی اصلا قابل قبول نبوده است، هر چند در شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و سایر شاخص‌ها نیز وضعیت مناسب نبوده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ما مشکلات را چندان بازگو نمی‌کردیم و علت آن نیز عدم ایجاد نا‌امیدی در مردم بود، ادامه داد: انگار میدان مین در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ایجاد شده بود. 

وی با بیان اینکه دولت جدید اراده کرد و گفت من به مردم ایمان دارم و شعار خود را مردمی انتخاب کرد، افزود: اگر به این مردم اعتماد شود،مشکلات را حل می‌کنند، دولت به پشتوانه مردم و با اتکا به اراده مردم به وسط میدان آمد.

دو قاعده اصلی دولت رئیسی تکیه به مردم و عدم فرار از مشکلات است

بهادری جهرمی با بیان اینکه این دولت دو قاعده اصلی دارد که مبنای کار است، تصریح کرد: اول اینکه کار را باید به کمک مردم انجام داد و مردم حلال مشکلات هستند و ما تنها باید شرایط را برای آنان فراهم کنیم. دوم اینکه اگر مشکلی پیش‌آمد نباید از مشکلات فرار کنیم.

وی عنوان کرد: زمانی که سامانه سوخت ما هک شد رئیس جمهور به پمپ بنزین‌ها رفت تا در شرایط قرار گرفته و سختی‌ها را بسنجد، بنابراین نگاه دولت این است که نباید از مشکلات فرار کرد و باید برای حل این مشکلات به وسط میدان رفت چراکه گاها مسائلی در وسط میدان بیان می‌شود که گاها هیچ کسی آن را بازگو نکرده است که همین امر می‌تواند در گره گشایی مشکلات موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال ۹۹ ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان خرج جاری دولت بود، گفت: بعد از تحویل دولت خرج جاری به ۶۰ هزار میلیارد تومان در ماه رسید و این در حالی بود که پولی نیز وجود نداشت. 

افزایش ۱۰۰ درصدی وصول مالیات در دولت رئیسی

وی با بیان اینکه برای کنترل نقدینگی دو سیاست در نظر گرفته شد افزود: منابع واقعی از داخل و خارج بود و وصول مالیات نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تا ابتدای دولت ۲.۵ میلیون نفر مالیات پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر به ۴.۵ میلیون پرداخت کننده مالیات رسیده است، گفت: معمولا افراد فرار کننده از مالیات اقتصاد مولد ندارد و اقتصاد آن‌ها مخرب است و انان دلالان هستند.

فروش‌ نفت به میزان قبل از تحریم بازگشته است

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی فروش نفت با روش‌های مختلف انجام شده و ما سفت و سخت سر میز مذاکره هستیم و باید تحریم‌های ظالمانه برداشته شود، گفت: ما مملک خودمان را لنگ کسی دیگر و اراده دیگر نمی‌گذاریم. و فروش نفت به میزان قبل از تحریم بازگشته است. پول نفت نیز به محل خلق پول وارد می‌شود و جلوی خلق پول و نقدینگی جدید را می‌گیرد اما این بهمن یک دفعه متوقف نمی‌شود و کم کم کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در تجارت غیر نفتی نیز ایران پیشرفت چشمگیر داشته است، گفت: سیب ایران ۱۶ سال به پاکستان صادر نمی‌شد اما امسال سیب ایران به پاکستان صادر می‌شود، چراکه اگر ما بازار کشور‌های اطراف را فعال کنیم بیش از نصف مشکلمان حل خواهد شد. 

تجارت کشور ایران در یک سال اخیر با کشورهای همسایه به ۵ برابر رسیده است

وی با بیان اینکه تجارت کشور ایران در یک سال اخیر با برخی کشور‌های همسایه به ۵ برابر رسیده است، گفت: خط ترانزیت‌هایی که در ذهن داشتیم و ایران جاده ابرایشم را داشت اما این خط ترانزیت تعطیل شده بود و ایران تبدیل به میدان‌گاه شده بود و کشور ایران را دور می‌زدند اما آغاز به ایجاد خط ترانزیت کرده‌ایم و همان طور که دیدید خط ترانزیت شمال به جنوب راه‌اندازی شد با این حال ۴ خط تزانزیت دیگر نیز در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت بر روی ریل اعتماد به مردم، تکیه به اراده مردم در عین جنگیدن برای دریافت حقوق از خارج کشور تلاش کرد، افزود: ۴۰ هزار میلیارد تفاهم نامه منعقد شده که در حدود ۵ میلیارد از آن در حال اجرا است.

وی با طرح این سوال که چرا گاز و برق ما امسال قطع نشد؟ گفت: این امر با اتکا با همین جوانان انجام شد، در حدود ۶ هزار مگا وات برق اضافه بر مدار تزریق کردیم. با اینکه مصرف گاز و برق زیاد شده اما نه گازی و نه برقی قطع شده است با اینکه نامه از دولت قبل برای وجود بحران در گاز و برق داده شده بود اما به هیچ وجه دچار بحران نشدیم.

وی ادامه داد: دشمن زمانی دید که تحریم فلج کننده بر ایران غیر موثر است، و ایران روز به روز پیشرفت می‌کند و این امر سبب می‌شود تا مردم دوباره وسط میدان انقلاب باشند، بنابراین تصمیم گرفت که اجازه ندهد این پیشرفت ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند اگر مشکلات مردم حل شود دوباره وسط میدان انقلاب خواهند آمد بیان کرد: نباید سانسور کرد که مردم نسبت به برخی امور ناراضی بودند.

تیشه به ریشه کشاورز نمی‌زنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه در امنیت غذایی کشور ما سرآمد است، گفت: امسال در امنیت غذایی بسیاری از کشورها با بحران مواجه هستند و به لحاظ ذخایر کالاهای استراتژیک وضعیت کشور ما در شهریور ماه سال گذشته خراب بود اما امسال خیال ما راحت است چرا که در یک فقره همانند گندم ۶۰ درصد افزایش خرید تضمینی از مردم داریم چراکه تیشه به ریشه کشاورز نمی‌زنیم همانند دوره‌های قبل.

وی با بیان اینکه به کالای وارداتی به ضرر کشاورز یارانه نمی‌دهیم تا آن را وارد کنیم، خاطر نشان کرد: بحران مواد غذایی در جهان هست اما ما ترس آن را نداریم چراکه در جنگ اراده‌ها به اراده خودمان تکیه کرده‌ایم.

بهادری جهرمی اذعان کرد: دشمن زمانی که تغییر هندسه قدرت جهانی را دید، بازیگری ایران با این جغرافیای سیاسی را مشاهده کرد که چهار راه تجارت جهانی است، دومین کشور جهان به لحاظ ذخایر نفت و گاز را دید به بازگشت جمهوری اسلامی به ریل انقلاب واکنش نشان داد.

وی افزود: دشمن شرایط را مشاهده کرد چراکه نارضایتی در جامعه وجود داشت، بهانه دست دشمن وجود داشت و هنوز آثار بازگشت به ریل بر سر سفره مردم نیامده بود و از سویی دیگر در تغییر هندسه جهانی کلاه دشمن پس معرکه بود مشکلات انرژی، تورم، پساکرونا بود بنابراین نقشه دیگری برای ایران و مردم ایران کشید.

وی با بیان اینکه کرونا سبب شد تا غرق‌شدگی در فضای مجازی که کنترل آن در دست غرب است وجود داشته باشد، گفت: مردم ما بیش از آنکه در دانشگاه و مدارس بوده باشند در فضایی بودند که حکمرانی آن دست دشمن بود، اما هر چه که به سمت جلو پیش میرویم با فعال شدن مدارس، دانشگاه و هیئت کم کم مردم به استاندارد مصرف در حوزه اینترنت خواهند رسید، بنابراین دشمن از این فرصت استفاده کرد تا به کشور ضربه بزند، خیال خامی که پیروز می‌شویم و اگر پیروز نشویم حداقل چند ضربه وارد کرده و چند مانع در مسیر پیشرفت ایجاد کرده‌ایم‌.

وی گفت: زمانی که دشمن وسط میدان آمد از نقاط ضعف ما نیز استفاده کرد و با بستر نارضایتی نیز که وجود داشت شروع به عملیات کرد. 

امپراتوری دروغ آمریکا روبه افول است

وی بیان کرد: در دو ماه اخیر تمام دشمنان ایران از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس، کشور‌های اروپایی دیکر، سعودی با تمام ظرفیت‌ها و با تمام دارایی‌ها با تمام رسانه‌ها و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، با تمام منافقان، سلطنت طلب‌ها، مفسدین اقتصادی، کل شیاطین موجود در جهان با تمام ابزار‌ها دست به دست هم دادند تا یک امپراتوری دروغ ایجاد کرده و مملک ما را زمین بزنند اما چه اتفاقی افتاد؟ حضرت آقا فرمودند امپراتوری آمریکا رو به افول است، همه با هم تمام قد آمدند تا شاید در مسیر پیشرفت ایران مانعی ایجاد کنند اما موفق نشدند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این حوادث نشان داد باید حواسمان به ایرادات موجود باشد، ادامه داد: این حوادث،فرصتی در دل بحران بود.

وی گفت: تمام دشمنان تمام قد علیه ایران شدند، خیلی از جوانان گول خوردند و تصمیمات نادرستی به لحاظ فضای اقتصادی که در کشور وجود داشت، امپراتوری دروغی که در کشور به وسیله رسانه‌های معاند شکل گرفته بود، گرفتند. عده‌ای وحشیانه تعدادی از هم وطنان را به شهادت رساندند که البته این اقدامات دروغ‌گویی دشمن و چهره وحشی و داعش آنان را بیشتر آشکار کرد.

بهادری جهرمی بیان کرد: زمانی که کل غرب علیه کشور ایران شد به مدت ۸ سال مبارزه با آنان انجام گرفت تا حقانیت و استقلالمان خدشه دار نشود، اما امروز ته زورشان تمام شده است، قطعا محاسبات دشمن از شناخت مردم و اراده آنان غلط است، قطعا محاسبات جمهوری اسلامی از اعتماد به مردم درست بوده و هست و با اتکا به مردم می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد با اینکه می‌دانیم امروز مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اینکه نتوانستیم درمان تمام درد‌ها را در کشور داشته باشیم، اما حقانیت درمان این دردها برای ما بیش از پیش اثبات شده است، ادامه داد: با کمک جوانان و نوجوانان در آینده اسلامی مشکلات را حل خواهیم کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر