logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۸۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست با دانش آموزان مطرح شد؛

وظایف دانش آموزان و دهه هشتادی ها/ جوانان امروز به دنبال حقیقت هستند+ فیلم

وظایف-دانش-آموزان-و-دهه-هشتادی-ها-جوانان-امروز-به-دنبال-حقیقت-هستند+-فیلم
در نشست با دانش آموزان موضوعات مختلفی از قبیل وظایف دانش آموزان و دهه هشتادی ها و روایت اشتباه دشمنان از ایران در رسانه‌ها مطرح شد.

به گزارش موج رسا; به مناسبت روز ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز میزگردی با حضور جمعی از دانش آموزان و فعالان دانش‌آموزی برگزار شد و دانش آموزان در خصوص وظایف دانش آموزان در حال حاضر به بیان مطالبی پرداختند.

حرکت بر اساس منویات رهبری

توکلی با اشاره به بیانات رهبری، اظهار کرد: در جنگ‌های امروز سلاح فقط گلوله و تفنگ نیست و رهبری بر این تأکیددارند که جوانان امروز بر روی علم و درسشان تمرکز داشته باشند.

وی با اشاره به نیازهای روز جامعه، عنوان کرد: ما امروز بیشتر از مبارزان جنگی به نخبه‌های علمی نیاز داریم.

دانش‌آموز مدرسه شهید بهشتی زنجان با بیان اینکه در جامعه مطرح می‌شود که دهه هشتادی ها بصیرت لازم و کافی را ندارند درصورتی‌که این‌گونه نیست، عنوان کرد: ما دهه هشتادی ها خیلی سخت پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دهه هشتادی ها طبق رهنمودهای رهبری پیش می‌روند، ادامه داد: هستند دهه هشتادی هایی که منویات رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

ارتقاء علمی کشور وظیفه اصلی جوانان

ندرلو با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته است خود را در جهان به اثبات برساند و همین امر موجب شده است تا کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی وارد جنگ شوند، افزود: این جنگ‌ها، جنگ سخت و با تجهیزات نظامی نیست و جنگ امروز جنگ نرم و رسانه است.

وی با اشاره به وظایف دانش آموزان در حال حاضر، خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم نقشه راهبردی چله دوم انقلاب را به ما نشان داده است.

دانش‌آموز زنجانی با اشاره به لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت در چهارچوب تعریف‌شده در این راستا، افزود: بیانیه گام دوم در 7 بخش تمامی راهبردها را پیش رو ما گذاشته است.

زمانی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در اولین توصیه‌ی خود به جوانان بر بحث علم و پژوهش تأکیددارند یعنی وظیفه اصلی و مهم جوانان در حال حاضر توجه به علم ارتقاء علمی کشور است.

جوانان امروز به دنبال حقیقت هستند

جعفری با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی و یا حتی در حین پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اینکه مردم در سال‌های گذشته تحت‌فشارهای زیادی بودند اعتقاد بسیار محکمی نسبت به انقلاب و آرمان‌های انقلاب داشتند، ابراز کرد: دغدغه جوانان با دهه‌های قبل متفاوت است اما رهبری می‌فرمایند جوان امروزی جست‌وجوگر است.

وی با بیان اینکه جوانان امروزی واقعاً به دنبال حقیقت هستند اما متأسفانه نمی‌دانند باید کجا دنبال این حقیقت باشند، افزود: ما باید مطالعه دقیق رو مسائل مهم داشته باشیم.

دانش‌آموز زنجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دهه‌های بعد از انقلاب پیشرفت‌های خوبی را داشته است، عنوان کرد: اما متأسفانه در برخی از زمینه‌ها نقص‌هایی را داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از نقص‌هایی را که جمهوری اسلامی داشته اما در مقابل غرب بسیار بر روی این موضوع کارکرده است رسانه است، خاطرنشان کرد: جهان امروز جهانی است که به‌وسیله ارتباطات و رسانه با همه مناطق جهان در ارتباط هستیم.

روایت اشتباه دشمنان از ایران در رسانه‌ها

جعفری با بیان اینکه متأسفانه در غرب نقطه‌نظر خوبی نسبت به ما ندارند، افزود: ما نتوانسته‌ایم خودمان را در جهان به‌وسیله رسانه نشان دهیم و دشمن این کار را کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از دانش آموزان از اینکه چرا ۱۳ آبان به‌عنوان روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده اطلاعی ندارند، افزود: در سال‌های گذشته دولت آمریکا فیلم‌هایی با عنوان بدون دخترم هرگز و آرگو را ساخت و روایت خود را از انقلاب بیان کرد.

وی با اشاره به اقدامات رسانه‌ای جمهوری اسلامی را راستای تبیین مسائل مختلف، افزود: متأسفانه ما هیچ فیلم درخوری برای ۱۳ آبان را نساخته‌ایم.

پیشرفت کشور در حوزه‌ های پزشکی و نظامی

طاهری با بیان اینکه جامعه برای اینکه بتواند مردم را اداره کند به یک حکومت نیاز دارد، افزود: حکومت اسلامی یک نوع از انواع حکومت‌های موجود در جهان است و جمهوری اسلامی خود را در جهان اثبات کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعت کشاورزی، تجهیزات نظامی و... پیشرفت‌های خوبی را داشته است.

فعال دانش‌آموزی با بیان اینکه ملت ایران ثابت کرده است اگر بخواهد می تواند پیشرفت کند، افزود: حکومت اسلامی حکومتی بود که خود مردم این حکومت را انتخاب کردند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه را به جوانان نشان می‌دهد و ما باید بر اساس این نقشه راهبردی به‌پیش برویم.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر