logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۸۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات:

روشهای سنتی نظارت در دیوان محاسبات کنار گذاشته شده است

روشهای-سنتی-نظارت-در-دیوان-محاسبات-کنار-گذاشته-شده-است

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: روشهای سنتی نظارت در دیوان محاسبات کنار گذاشته شده است.

به گزارش موج رسا; صادق منتی‌نژاد امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه دیوان محاسبات از پوسته سنتی خود خارج شده است، اظهار کرد: رویکردهای و روشهای ما در دیوان محاسبات تغییر کرده که این تغییرات و روی آوردن به شیوه‌های نوین دلایلی متعددی دارد.

وی نظارت مستمر پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه را شعار دیوان محاسبات عنوان کرد و افزود: روح حاکم بر این شعار نظارت هوشمند است به این معنا که روشهای سنتی نظارت کنار گذاشته شد.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات با بیان اینکه نظارت سنتی هزینه‌های زیادی دارد، ابراز کرد: سیاست‌های هدایتگرانه ما در قالب ستاد مشاوره‌ای طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه‌ها به دیوان محاسبات نسبت به سنتی بودن روشها باید تغییر کند، عنوان کرد: تعریف ما نسبت به بیت‌المال بسیار وسیع بوده و محدود به بودجه نیست بلکه بیت‌المال را در تصمیمات و سیاست‌های کلان کشور، مدیران کشور می‌بینیم که باید از آنها صیانت شود.

منتی‌نژاد با بیان اینکه برای توسعه کشور باید همراه مدیران کشور باشیم، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در دیوان محاسبات در حال آماده کردن طرحی هستیم که نظرات کارشناسی خودمان را به مجلس ارائه می‌دهیم.

وی بیان کرد: ما در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی کرسی ثابت داریم و اگر متوجه شویم قانونی برای کشور ضرر و زیان دارد به طور یقین مانع آن می‌شویم.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات با اشاره به اینکه نظارتهای ما در جهت توسعه کشور است، اظهار داشت: نباید چابکی و انعطاف از دستگاه‌های اجرایی گرفته شود.

شایان ذکر است که در این مراسم غلامرضا بازگشا به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان زنجان معرفی و حاتم نیکخو نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر