logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۸۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

روزانه ۱.۵ تن گوشت دام و طیور در استان زنجان معدوم می‌شود/ لزوم خرید گوشت از مراکز مجاز

روزانه-۱.۵-تن-گوشت-دام-و-طیور-در-استان-زنجان-معدوم-می‌شود-لزوم-خرید-گوشت-از-مراکز-مجاز-
مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه نظارت مستمر بر کشتارگاه‌های دام و طیور در استان زنجان وجود دارد، گفت: روزانه قریب به یک و نیم تن گوشت که نباید وارد عرصه توزیع شود در سطح استان زنجان مورد معدوم سازی قرار می‌گیرد.

محمد‌باقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در کشتارگاه‌های دام و طیور دو نوع ناظر وجود دارد اظهار داشت: نظارت در واحد‌های کشتارگاهی مستمر بوده و کارشناسان تمام اصول بهداشتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه تقریبا در طول یک سال ۵۰۰ تن ضایعات گوشت سفید و قرمز در سطح استان وجود دارد که به دلایل مختلف مورد معدوم سازی قرار می‌گیرد، افزود: به طور متوسط روزانه در حدود یک و نیم تن گوشت در استان معدوم می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی تمام مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط گروه بازرسی بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از جمله وظایف شبکه دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر تولید، حمل‌ونقل، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است عنوان کرد: این امر مهم به‌صورت مستمر و بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارتی در طول سال و به منظور ارتقا سطح سلامت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه توصیه اکید به شهروندان این است که گوشت و فرآورده‌های آن را از مراکز بهداشتی و دارای مجوز تهیه کنند گفت: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته‌بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر