logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۸۲۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان خبرداد؛

طرح اصلاح پیاده‌روهای زنجان در دستور کار شهرداری است/ موزاییک‌های بکار رفته در برخی پیاده‌روهای زنجان با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست

طرح-اصلاح-پیاده‌روهای-زنجان-در-دستور-کار-شهرداری-است-موزاییک‌های-بکار-رفته-در-برخی-پیاده‌روهای-زنجان-با-هیچ-عقل-سلیمی-سازگار-نیست
شهردار زنجان با بیان اینکه مشخص نیست مصالح به کار رفته در برخی پیاده‌روهای شهر زنجان با چه معیاری انتخاب و استفاده شده‌اند، گفت: واقعیت این است که این مصالح‌ها و موزاییک‌ها با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست و باید تعویض شود.

به گزارش موج رسا;علی‌رضا فیروزفر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نقاط متعدد شهر در یک بازه زمانی از مصالحی استفاده شده است که سبب لیز خوردن و ایجاد تبعات بعدی آن در فصول بارندگی می‌شود بنابراین در فصول بارندگی مردم به جهت جلوگیری از لیز خوردگی از پیاده رو راه نمی‌روند و مجبور هستند از داخل خیابان تردد کنند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست این مصالح با چه معیاری انتخاب و استفاده شده‌اند، افزود: واقعیت این است که این مصالح‌ها و موزاییک‌هایی که در برخی پیاده‌رو ها استفاده شده با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اساسی مردم تعویض این مصالح و موزاییک‌ها است، گفت: سیستم شهرداری دارای یک ظرفیتی به لحاظ برنامه‌ریزی و نظارتی است و بالاتر از آن نمی‌تواند حرکت کند، برنامه‌ریزی امسال شاید سه برابر ظرفیت بود، برای این امر نیز از همت همکاران استفاده کرده و با کار شبانه‌روزی توانستیم این حجم از کار را تحت نظارت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات اولویت‌بندی شده است، تصریح کرد: از سه ماه قبل کارهای مربوط به تعویض موزاییک‌های برخی پیاده‌رو ها که از آن به عنوان پیاده‌روهای سر زنجان نیز یاد می‌شود، آغاز شده است.

وی عنوان کرد: این امر به مزایده قرار داده شده اما مناقصات برنده نداشته است، با این حال مزایده تکرار شده و به زمانی رسیده است که مجوز تعویض موزاییک‌های سر در حال اخذ از شورا است.

فیروزفر با اشاره به اینکه زمان برای اجرا فعلا وجود دارد، گفت: امیدواریم شهر آرامی داشته باشیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را اجرا کنیم چراکه مرکز شهر متاثر از بحث‌های اخیر است و درخواست داریم تا شهری آرام ایجاد شده و پروژه‌ها اجرا شود. 

شهردار زنجان در خصوص اینکه آیا امکان استفاده دوباره از موزاییک‌هایی که کنده‌کاری خواهد شد وجود دارد یا خیر، بیان کرد: برای جلوگیری از این تبعات شاید سه ماه تمام به دنبال اصلاح همین سنگ‌ها بودیم اما تمامی روش‌های موجود را امتحان کردیم و روش فلیم‌کردن را به کار بردیم اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد بنابراین چاره‌ای جز برداشت این موزاییک‌ها نداریم.

وی خاطر نشان کرد: به طور شفاف بابد گفت سنگ‌های سری که از پیاده‌روها خارج خواهد شد در بهترین حالت تنها نصف آن سالم خارج خواهد شد اما باید گفت هزینه خود سنگ چندان نیست اصل هزینه مربوط به چیز دیگری است و باید مردم نیز مطلع باشند در این محل‌ها هدر رفت هزینه وجود خواهد داشت چراکه یک کار اشتباهی انجام گرفته است و نمیتوان به خاطر چند نفر مغرضی که ممکن است بعدا اعتراض کنند این موزاییک‌ها را تعویض نکنیم.

وی تاکید کرد: اصل هدررفت قطعی است، ملات به کار برده شده، زیرسازی انجام شده، نیروی انسانی صرف شده همه این‌ها هدررفت هزینه‌ها را در پی دارد. با این حال تنها میتوان ۱۰ درصد هزینه را از محل بازیافت این سنگ‌ها تامین کرد.

وی با بیان اینکه ما در همین روزها قادر به انجام کار در این محل‌ها نیستیم، گفت: با شرایطی که فعلا در خیابان سعدی و وسط شهر محتمل و در حال رخداد است نمیتوان کاری انجام داد، با اینکه قرار بر احداث کانال عرضی در این مسیر نیز داشتیم و نیروی انتظامی نیز مجوز لازم را ارائه داده اما با توجه به احتمال وجود برخی مسائل نتوانسته‌ایم این اقدام را نیز آغاز کنیم./ب 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر