logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان:

افزایش 54 درصدی کشف جرائم اینترنتی در استان زنجان/ جرائم مالی از بیشترین جرائم سایبری استان زنجان است

افزایش-54-درصدی-کشف-جرائم-اینترنتی-در-استان-زنجان-جرائم-مالی-از-بیشترین-جرائم-سایبری-استان-زنجان-است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش کشف جرائمات انترنتی در استان زنجان گفت: جرائمات اینترنتی در استان زنجان 54 درصد افزایش یافت.

به گزارش موج رسا; محمد علی آدینه لو امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مبارزه با جرائم سایبری در سه ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: مبارزه با جرائم سایبری سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 54درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90در صد جرائم سایبری استان زنجان کشف شده است، تصریح کرد: انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت و جرائم مالی بیشترین جرائم سایبرس استان زنجان است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان بااشاره به اینکه حدود 5کانال مجرمانه در استان زنجان شناسایی و مجرمین دستگیربه مراجع قضایی معرفی شده اند، افزود: هر پنج سایت مجرمانه مسدود شده است.

آدینه لو  از افزایش 90درصدی دستگیری ها در مجموع جرائم سایبری در سه ماهه سالجاری اشاره کرد و عنوان داشت: باید سواد رسانه ای افزایش داشته و سواد استفاده از فناوریهای روز دنیا ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب هایی که در فضای مجازی وجود دارد انتشار تصاویر خصوصی است، ابراز کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند چرا که 95درصد مجرومین در فضای مجازی با هویت جعلی فعالیت می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه 70درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: مردم بر اساس سهولت دسترسی به تلگرام در سطح جامعه از این نرم افزار استفاده می کنند.

آدینه لو به حملات باج افزار‌ها اشاره کرد و گفت: سازمانهایی که با سلامت مردم کار دارند هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و نسبت به قوی کردن زیر ساخت‌های شبکه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کافی نت‌ها به صورت دوره ای بازدید می‌شود، اظهار کرد: آمار کاربران کافی نت‌ها با هوشمند شدن گوشی‌های همراه کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان به وقوع جرائم سایبری در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: استان زنجان در زمینه جرائم سایبری، کمترین جرائم را دارد و در کل از وضعیت خوبی برخوردار است.

آدینه‌لو با بیان اینکه فضای مجازی کار جهادی لازم دارد، تصریح کرد: هرچه آموزش ها در زمینه فضای مجازی افزایش داشته باشد با کاهش جرائم فضای مجازی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه مجرمین سایبری در استان زنجان دارای تحصیلات دیپلم و کارشناسی بوده و در رنج سنی 17تا 30 سال قرار دارند، افزود: باید آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی شناسایی شود و آموزش‌های لازم در این راستا ارائه شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مدیران کانال های بالای 5هزار عضو  باید کانال خود را ثبت کند،عنوان داشت: مدیران کانال های تلگرامی باید در یک فضای مجوز دار به فعالیت خود ادامه دهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر