logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۸۲۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

وضعیت زنان در عربستان اسفبار است/ حمله به مردم بی‌گناه در حرم شاهچراغ(ع) ضعف دشمنان را نشان می‌دهد

وضعیت-زنان-در-عربستان-اسفبار-است-حمله-به-مردم-بی‌گناه-در-حرم-شاهچراغ(ع)-ضعف-دشمنان-را-نشان-می‌دهد
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه حمله به مردم بی‌گناه در حرم شاهچراغ(ع) ضعف دشمنان را نشان می‌دهد گفت: دشمن برای اینکه حرکت برخی دانشجویان فریب خورده را تسریع کند اقدام به کشته‌سازی می‌کند، یا افرادی که در تصادف یا به مرگ طبیعی مرده است را به اغتشاشات و برخورد نظامی ارتباط می‌دهد.

آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: مسئله اغتشاشات مدت یک ماه است که برای مردم و خانواده‌ها زحمت ایجاد کرده و سبب ایجاد اختلال در روند علم و دانش شده است. بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی مردم نیز با همین اغتشاشات متوقف شده است.

وی افزود: گهگاهی چند نفر دور هم جمع می‌شوند با دادن شعار‌‌هایی اقدام به آسیب زدن به اموال عمومی می‌کنند. و گاها اقدام به جنایت می‌کنند. در چند روز اخیر طلبه بسیجی در تهران به شکل فجیعی بعد از شکنجه‌های بسیار به شهادت رسید.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حوادثی که در چند روز اخیر شاهد آن هستیم از جمله حوادثی است که در تاریخ کشورمان قبلا نیز تکرار شده است، گفت: برای ریشه‌یابی این حوادث باید به تاریخ گذشته کشورمان مراجعه کرد. 

دشمنی آمریکا جدید نیست

وی با طرح این سوال که آيا مشکل اقتصادی وجود دارد؟ یا مسئله فرهنگی است؟ و یا اساسا مسئله دیگری مطرح است و آن هم دشمنی آمریکا است، تصریح کرد: دشمنی آمریکا جدید نیست. سال‌هاست که این دشمنی مطرح بوده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دولت رئیسی یک ساله شده است، ادامه داد: آیا کسانی که در خیابان ها جمع می‌شوند و اغتشاش می‌کنند به دلیل مشکلات در کشور دست به این کار زده‌اند؟ یا مسئله دیگری را پیگیری می‌کنند؟

آیت‌الله دولابی با تاکید بر اینکه در طول یک سال گذشته دولت پیشرفت‌های چشمگیری را داشته است، گفت: بار سنگینی از دولت روحانی برای دولت رئیسی به جا مانده بود، که در حال حاضر این بار سنگین حل شده است و با دیدن این اقدام بزرگ به عظمت کار دولت رئیسی و پیشرفتی که داشت به وضوح می‌توان پی برد.

وی افزود: زمانی که دولت رئیسی کابینه را تحویل گرفت وزرای دولت قبل فعلا حضور داشتند و اولین مسئله‌ای که این وزرا مطرح کردند، نبودن نقدینگی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت در اولین ماه حضور دولت رئیسی بود. 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور دستور داد تا صورت جلسه امضا شده و خدمت روحانی رئیس جمهور سابق ارائه شود تا ایشان در جریان باشند که چگونه کشور را تحویل دولت جدید داده است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که رئیسی دولت را تحویل گرفتند کشور با بحران‌های گوناگون برق، مرغ، تخم‌مرغ، سوخت مواجه بود. 

آیت‌الله دولابی تاکید کرد: نباید اصلا فراموش شود که در دولت روحانی چه صف‌های طولانی برای مرغ و تخم مرغ ایجاد می‌شد! قطعی روزانه و چند ساعته برق در آخرین تابستان دولت روحانی در بخش‌های مختلف خصوصا بخش خانگی را نباید مردم به سادگی فراموش کنند.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل دولت به رئیسی، بیماری کرونا وضعیت اسفباری را سپری می‌کرد، یادآور شد: روزانه ۷۰۰ خانوار به دلیل این بیماری داغدار می‌شدند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری، کارخانه‌هایی که یکی پس از دیگری تعطیل می‌شدند و کارگران بسیاری از کار بیکار می‌شدند نباید از خاطر کسی فراموش شود، اذعان کرد: آسیبی که کرونا به کشور زد در حال حاضر دیگر وجود ندارد. اما متاسفانه حافظه برخی افراد بسیار ضعیف شده و این اموری که ذکر شد در خاطراشان نمانده که باید این امور یادآوری شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ذخایر استراتژیک کشور از جمله گندم و مواد غذایی در شرایط بسیار عالی قرار دارد و کمبودی نیست، بیان کرد: در چند روز اخیر بحرانی برای برخی دارو‌ها ایجاد شد که با اقدامات مسئولان محموله چند تنی دارو وارد کشور شد.

افزایش صادرات 50 درصدی غیرنفتی

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه هیچ مشکل بنیادین در کشور وجود ندارد و کشور با سرعت در حال پیشرفت است، گفت: صادرات غیر نفتی کشور در حدود ۵۰ درصد افزایش یافته که این اتفاق بسیار بزرگی است که نباید ساده از کنار آن گذشت. 

وی یادآور شد: تراز تجاری کشور در طول یک ساله گذشته رو به مثبت شدن است که این امر در طول ۱۰۰ سال گذشته کشور بی سابقه بوده و این اقدامات با تلاش‌های بی وقفه رئیسی رخ داده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در طول ۸ سال گذشته زیر یک درصد بود، بیان کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی به بیش از ۴ درصد رسیده است و هدف گذاری رسیدن به رشد بیش از ۸ درصدی مطرح است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تولید در تمام عرصه‌ها هستیم و این نشان از به چرخش در آمدن چرخ تولید در کشور است، اذعان کرد: در بسیاری از استان‌ها مشکل کمبود نیروی کار ایجاد شده است. به طوری که در استان زنجان نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد ممکن یعنی ۶ درصد رسیده است. با وجودی که کار هست اما کارگر نیست. 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عده‌ای نیز در کشور بیکار هستند گفت: این افراد دنبال پشت میز نشینی هستند. اما متاسفانه در کشور ما کارمند زیاد بوده و در حدود ۶ میلیون کارمند وجود دارد که عده زیادی از آن‌ها کارایی لازم را ندارند اما به هر دلیل استخدام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علت بیکاری افراد تحصیل کرده لیسانس و فوق لیسان این است که حاضر نیستند کار کارگری را در شرکت‌ها انجام دهند، یادآور شد: خوشبختانه حقوق کارگران نیز به حدی رسیده که بتواند هزینه‌های زندگی را تامین کند.

دولت با ریسک بالا توانست ارز ترجیهی را حذف نماید

وی ادامه داد: در دولت گذشته تحصن بیشمار کارگری وجود داشت اما در دولت جدید تحصن کارگری نداشته‌ایم.

آیت‌الله دولابی با اشاره به اینکه دولت با ریسک بالا توانست ارز ترجیهی را حذف نماید، بیان کرد: ابن ریل‌گذاری اقتصادی کار سنگینی بود اما دولت رئیسی زیر بار این اقدام بزرگ رفت. با اینکه این اقدام تبعاتی نیز داشت اما تبعات آن کنترل شده و تورم سیر نزولی به خود گرفته است و کشور به سمت ثبات اقتصادی در حال حرکت است.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته ۱۲ پردیس علم و فناوری در کشور ایجاد شده است، گفت: معاونت پژوهشی بر روی پژوهش‌های بنیادین تمرکز کرده است، تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه بین‌المللی ۴۴ درصد افزایش یافته است. ۱۸ مجله علمی در پایگاه علمی معتبر نمایه سازی شده است. پارک علم و فناوری در تهران تاسیس شده است. اشتغال وزارت علوم و فناوری ۴۰ درصد رشد یافته است، ۲۵ هزار شغل دانش‌بنیان جدید در کشور ایجاد شده است.

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اتفاقات مهمی رخ داده و ۲۷۰۰ نفر از متخصصان و کارآفرینان به کشور باز گشته‌اند. توان صادرتی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: ۶۰ خانه خلاق در کشور راه‌اندازی شده، ۳۵ شتاب دهنده تخصصی ایجاد شده، ۱۵۴ طرح مورد تجاری سازی قرار گرفته، ۲۳ طرح کلان ملی در راستای ارایه راهکار فناورانه رونمایی شده، ۷ هزار شرکت ارزیابی و مجوز فعالیت دریافت کرده، ۲۲ پروژه فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان بین ایران و روسیه اجرایی شده، ۲۶ پروژه فناورانه بین ایران و چین مورد حمایت قرار گرفته است‌.

دشمن در برابر ایران ساکن ننشسته است

وی گفت: کشوری که در طول سال‌های قبل دچار ورشکستگی مطلق شده بود را دولت رئیسی در اوج اقتدار قرار داده است.

آیت‌الله دولابی خاطر نشان کرد: دشمن تمام این اموری که ذکر شد را می‌بیند بنابراین ساکت ننشسته است، با تمام قوا به میدان آمده است و دقیقا بر روی نقطه‌ای تمرکز کرده که نقطه قوت ملت ایران است و این نقطه قوت دانشگاه‌ها هستند. چراکه دانشگاه ها در طول یک سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: دشمن بر روی علم و دانش متمرکز شده است، دانشجو را مشغول به مسائلی کرده است که نه تنها کمکی به علم و دانش نمی‌کند بلکه این مسائل وقفه در روند علم و دانش هستند، دانشجویان را به عدم وجود حجاب، سلف مختلط تشویق می‌کنند تا در دانشگاه چالش ایجاد کنند.

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن برای اینکه حرکت برخی دانشجویان فریب خورده را تسریع کند اقدام به کشته‌سازی می‌کند، یا افرادی که در تصادف یا به مرگ طبیعی مرده است را به اغتشاشات و برخورد نظامی جلوه سازی می‌کند، دشمن تلاش خود را به کار گرفته تا نسل جوان را نسبت به مسئولان بدبین کند و حرکت رو به رشد نظام را متوقف کند.

وی ادامه داد: باید توجه شود چه کسانی پشت تنور داغ کردن اعتراضات قرار گرفته‌اند، شبکه ایران اینترنشنال مهم‌ترین فضای رسانه است که به آتش این اغتشاشات می‌دمد. این شبکه با پول عربستان سعودی تغذیه می‌شود. اما سوال من این است آیا در عربستان سعودی وضعیت زنان در مقایسه با وضعیت زنان ایرانی بهتر است؟ دانشگاه‌های عربستان به لحاظ حجاب اجباری چه وضعیتی دارند؟ 

وضعیت زنان در عربستان اسفبار است

آیت‌الله دولابی افزود: در عربستان زنانی که قصد مسافرت دارند به تنهایی و بدون حضور محرم خود نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند. با این حال وضعیت زن در عربستان وضعیت بسیار اسفباری است که در هیچ کجا و در هیچ رسانه ای از آن صحبتی به میان نمی‌آید. و آمریکا هیچ وقت به حال زنان عربستان دلسوزی نمی‌کند.

زنجان

 نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت زن در کویت و بسیاری از کشور‌های منطقه بسیار بغرنج‌تر است اما آمریکا با کشور‌های حلقه به گوش کاری ندارد اما نسبت به وضعیت زنان ایرانی در طول هفته‌های گذشته ابراز نگرانی کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس اروپایی و آمریکایی یک لحظه هم توهین به پلیس را از سوی زنان تحمل نمی‌کند و با شدیدترین حالات ممکن با انان برخورد می‌کند، تصریح کرد: چرا دشمن به فکر دفاع از حقوق زنان کشور ایران افتاده است.

حمله به مردم بی‌گناه در حرم شاهچراغ ضعف دشمنان را نشان می‌دهد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ممانعت از پیشرفت خیره کننده کشور است، عنوان کرد: جنجال به پا شده در کشور نیز در راستای همین امر و ایجاد اختلال در روند پیشرفت کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی مشغول مسائل پیش پا افتاده‌ شدند و همین امر سبب شد تا دشمن نهایت استفاده را از شرایط ممکن ببرد و به شاهچراغ حمله کند گفت : دشمن به این وسیله قدرت نمایی کرد اما این حمله تروریستی داعش نشان از قدرت نمایی نیست و نشان از ضعف دارد.

آیت‌الله دولابی با اشاره به اینکه حفره امنیتی در کشور ایجاد شده و این حفره امنیتی را همان اغتشاشگران که در خیابان ها حضور می‌یابند ایجاد کرده اند، گفت: نتیجه این اغتشاشات باعث شده تا دسمن میدان را خالی ببیند و به افراد بیگناه آسیب برسانند.

رسانه‌های بیگانه بدنبال حقوق زنان ایرانی نیستند

وی تاکید کرد: آمریکا و ایران‌اینترنشنال به دنبال حقوق زن ایرانی و خدمت به زن ایرانی نیست و آنان هیچ دغدغه‌ای به ایران و زنان و مردان آن ندارند.

ایت‌الله دولابی با تاکید بر اینکه ما وظیفه تبیین پیشرفت کشورمان به جوانان و نوجوانان داریم، گفت: مواضع دوگانه دشمنان دلیل بر فسقشان است، اگر آنان دلسوزند چرا به فکر کویت نیستند؟ چرا به فکر کشور‌هایی که حقوق زنان در آنجا معنا ندارد نیستند؟ معلوم است که دشمن به دنبال دفاع از حقوق زنان در ایران نیست و چیز دیگری را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: دشمن فاسق است و نباید به حرف فاسق گوش داد، در ماجرای شاهچراغ برخی افرادی که آگاهی و علم ندارند ولایت را متهم کردند در صورتی که داعش در رسانه‌های متعددی مسئولیت این حمله ننگین تروریستی را بر عهده گرفت. اما باید متاسف بود از افرادی که خود را به بی‌خبری زده‌اند و با رسانه‌های بیگانه ذهن و فکر خود را آلوده کرده‌اند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئولان کشور بسیار صبوری به خرج داده‌اند تا این فرزندان گمراه به راه درست بازگردند، گفت: اما در جایی مجبور هستیم تا برای بیدار کردن افراد مجازات در نظر بگیریم. چه بسا در این راستا مسئولان تصمیم بگیرند تا لیدرهای دانشجویی را از دانشگاه ها اخراج کنند و نسبت به خروج از کشور این افراد قوانین و ضوابط جدیدی قرار دهند. یا هزینه تحصیلشان را به طور کامل از آنان دریافت کنند بنابراین نباید اجازه داد تعدادی دانشجو نما دانشگاه ها را چنین به آشوب بکشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر