logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۸۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

دو میلیارد تومان اعتبار به بخش حفظ نباتات جهاد کشاورزی زنجان اختصاص یافت

دو-میلیارد-تومان-اعتبار-به-بخش-حفظ-نباتات-جهاد-کشاورزی-زنجان-اختصاص-یافت
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه دو میلیارد تومان اعتبار به بخش کنترل بیماری‌ها و مبارزه با آفات در استان اختصاص یافت، اظهار داشت: بخشی از مبلغ مذکور برای خرید تجهیزات، نهاده‌های مورد نیاز برای کنترل آفات عمومی که بر عهده دولت است استفاده شد.

مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دو میلیارد تومان اعتبار به بخش کنترل بیماری‌ها و مبارزه با آفات در استان اختصاص یافته بود، اظهار داشت: بخشی از مبلغ مذکور برای خرید تجهیزات، نهاده‌های مورد نیاز برای کنترل آفات عمومی که بر عهده دولت است استفاده شد.

وی با بیان اینکه تمام مراحل مبارزه با افات عمومی همچون ملخ مراکشی توسط دولت انجام می‌گیرد، افزود: امسال هزینه‌های لازم در این راستا به کار گرفته شد، با این حال توربولاینتر، سمپاش‌های یو.ال.وی اختصاص یافت و بخشی نیز برای خرید نهاده به کار رفت.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی فعلا یک پهباد برای بکارگیری در نقاط صعب‌العبور دارد، گفت: چندین پهباد نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده و در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پهباد در مزارع آبی به کار رفت، اذعان کرد: میزان مصرف سم با این روش سمپاشی پایین بوده و علاوه بر آن سطح بیشتری مورد سمپاشی قرار می‌گیرد.

بلالی با اشاره به اینکه اگر مبارزه با آفات توسط دولت انجام نگیرد فراگیر شده و خسارات غیر قابل جبران وارد می‌کند، اذعان کرد: در طول سالیان بخش حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مبارزه مناسبی با آفات و بیماری‌ها داشته و تا حدود موثری توانسته جمعیت این بیماری را کنترل کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر