logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۸۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

پلتفرم‌های داخلی و خارجی باید قانونمند شوند/ تکلیف قانونی دولت ارائه اینترنت پر سرعت است

پلتفرم‌های-داخلی-و-خارجی-باید-قانونمند-شوند-تکلیف-قانونی-دولت-ارائه-اینترنت-پر-سرعت-است
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه پلتفرم‌های متعدد ایرانی و خارجی باید آماده شود تا رقابت ایجاد شود، گفت: اگر رقابتی ایجاد شود کیفیت بالاتر خواهد رفت و پلتفرم قانمندتر خواهد شد، با تخطی از قانون پلتفرم دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پیگیر هستیم تا اینترنت پر سرعت با پهنای باند بیشتر و خدمات بهتر ارائه شود، اظهار داشت: تکلیف قانونی دولت ارائه اینترنت پر سرعت است اما در گذشته در این خصوص کوتاهی انجام گرفته است از سویی دیگر باید دسترسی به اینترنت پر سرعت قانونمند باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه از پلتفرم اینستاگرام و واتساپ به صورت متعدد درخواست شده تا قانونمند شود و مسئولیت بر عهده بگیرد، اما این پلتفرم‌ها نه تنها اعلام عدم مسئولیت کرده‌اند، بلکه کمک به اغتشاشات نیز داشته‌اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه هیچ دولت و قانون گذاری عدم قانونمند بودن پلتفرم‌ها را نمی‌پذیرد، گفت: دولت تکلیف دارد تا خود پلتفرمی را آماده و ارائه کند، برای اینکه انحصارا دو پلتفرم آماده شده است بنابراین مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پلتفرم‌های متعدد ایرانی و خارجی باید آماده شود، تا رقابت ایجاد شود چراکه اگر رقابتی ایجاد شود کیفیت بالاتر خواهد رفت و قانمندتر خواهد شد، با تخطی از قانون پلتفرم دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

باقری گفت: گلایه‌ای که از دولت داریم این موضوع می‌باشد، به دلیل اینکه در گذشته تدبیر اتفاق نیافتاده است مردم منحصرا فضای کسب و کار را در دو پلتفرم محدود کرده‌اند و به هر دلیلی این پلتفرم محدود و مسدود شده است و این امر سبب قفل شدن کسب و کار مردم شده است.

وی عنوان کرد: به شدت و به جد پیگیر هستیم تا به سرعت این مسئله را با نرم‌افزار‌های جدید و قدیمی حل کنند، با این وجود فرقی ندارد که نرم افزار داخلی و یا خارجی باشد، اما روی هیچ یک از این‌ها موضوعیت قائل نیستیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر