logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۸۲۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون محیط‌زیست طبیعی، اداره محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

مجوز صید ماهی از سد تهم زنجان وجود ندارد/ با متخلفان برخورد می‌شود

مجوز-صید-ماهی-از-سد-تهم-زنجان-وجود-ندارد-با-متخلفان-برخورد-می‌شود
معاون محیط‌زیست طبیعی، اداره محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای صید ماهی در سد تهم وجود ندارد، گفت: با متخلفانی که وارد سد تهم شده و اقدام به صید ماهیان این سد می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ماهیان سد تهم، جزو ماهیان طبیعی هستند و توسط انسان در این سد ماهی ریزی انجام نشده است، اظهار داشت: در دو مرحله که ماهیان سد تهم با همراهی آب منطقه‌ای مورد شمارش قرار گرفتند، جمعیت آبزیان پایین و قابل توجه نبود.

وی با بیان اینکه نمی توان کل حیات وحش را به لحاظ آلودگی به بیماری مورد پایش قرار دارد، افزود: چراکه انواع انگل، ویروس، باکتری و قارچ حیات وحش را تهدید می‌کند و این امر عادی است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه در اکوسیستم جمعیت حیات وحش کنترل می‌شود و تعادل در جمعیت گونه‌ها ایجاد می‌شود، گفت: کنترل طبیعی در حیات وحش در حال رخداد است و انسان نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد‌.

وی با بیان اینکه طبق اعلام دامپزشکی ماهیان سد تهم که جزو ماهیان طبیعی هستند آلوده به انگل لیگولا هستند، تصریح کرد: وجود این انگل همواره در ماهیان پشت سد‌ها دیده می‌شود و قابل کنترل نیست.

اسدی با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای صید ماهی در سد تهم وجود ندارد، گفت: با متخلفانی که وارد سد تهم شده و اقدام به صید ماهیان این سد می‌کنند برخورد قانونی می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر