logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۸۲۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع بر هر گونه تهدیدی هستند/دعوت مردم به حضور حداکثری در راهپیمایی ۱۳ آبان

نیروهای-مسلح-آماده-پاسخ-قاطع-بر-هر-گونه-تهدیدی-هستند-دعوت-مردم-به-حضور-حداکثری-در-راهپیمایی-۱۳-آبان
امام جمعه ماهنشان گفت: از جمله اهداف رزمایش اخیر سپاه، توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان کشید و پیام‌های آن برای کشورهای دوست، پیام صلح و دوستی و برای دشمنان این است که هرگونه تهدید را قاطعانه پاسخ خواهد داد.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هم وطنان در حادثه تروریستی شاه‌چراغ این حمله تروریستی زائران احمدبن موسی را شدیداً محکوم کردند. 

 وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری که ایشان صادر نمودند، افزود: داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم السلام جز با جستجو از سر رشته این فاجعه آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آنها جبران نخواهد شد.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه سررشته این جنایت مثلث شوم عبری، عربی و غربی بوده و آن هم با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می باشد گفت: در حالی که وحدت بین شیعه و سنی دیرپا بوده و از آموزه های دینی می باشد، به یقین در این جنایت دست آمریکا و آل سعود دخیل هستند.

وی با اشاره به پیامهای رزمایشی که با شعار ایران مقتدر که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با نام اقتدار ولایت برگزار شد عنوان کرد: از جمله اهداف این رزمایش توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان بکشند و پیام‌های آن برای کشورهای دوست و همسایه پیام صلح و دوستی و همچنین تحکیم امنیت پایدار بوده و برای دشمنان آن است که نیروی زمینی سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزها و بوده و هرگونه تهدید را قاطعانه پاسخ خواهد داد و نمایش واقعی همراهی میدان و دیپلماسی می باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه غربی ها برای تحریم ایران دنبال بهانه هستند خاطر نشان کرد: آن‌ها هر بار موضوعی را علم کرده و تلاش می‌کنند فضای تحریمی علیه کشورمان را تشدید کنند یکبار پرونده هسته‌ای بهانه می شود یک بار ادعای حقوق بشر و حالاهم ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در حالی که هیچ مدرک محکمی برای تصدیق این ادعا ندارند و در صورت چنین ادعایی محدودیت های سازمان ملل در ارتباط با معاملات تسلیحاتی در سال ۲۰۲۰ لغو شده است، ضمن آنکه مسئولیت حقوقی اخذ مجوز از شورای امنیت برای انتقال این تسلیحات بر عهده وارد کننده می باشد بر عهده ایران نیست.

وی با اشاره به تجمّع برلین در هفته گذشته که ۱۶ پرچم غیر ایرانی علیه پرچم ایران بودند گفت: با توجه به اینکه حداکثر ۲ تا ۴ درصد ایرانیان مقیم اروپا شرکت کرده بودند به این جهت نمی توانند به عنوان موفقیت قلمداد کنند. با این حال عدم اتحاد در بین آنها و نبود و فقدان رهبری در بین مخالفین و رقابت شدید برای دیده شدن از جمله مشخصات تجمّع برلین بود. با اینکه تمام تلاش هایشان را کردند اما نتوانستند نتیجه‌ای بگیرند.

وی با اشاره به روز شنبه سیزدهم آبان سالروز تبعید امام راحل در سال ۱۳۴۳، تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸، و سالروز کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷، خاطر نشان کرد: روز دانش آموز به خاطر جوی که دشمن ایجاد نموده نیاز به تبیین و روشنگری می باشد باید تمام مراکز فرهنگی و انقلابی به تبیین و روشنگری بپردازند و از جمیع و آحاد مردم درخواست میشود تا با آگاهی کامل و با قدرت به راهپیمایی روز ۱۳ آبان اقدام نمایند از مواضع نظام انقلاب و رهبری دفاع نموده و از همه دست‌اندرکاران مردم و دانش آموزان درخواست می‌شود تا در راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان شرکت نمایند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده در سال ۱۳۵۹ روز نوجوان، روز بسیج دانش آموزی، روز پدافند غیر عامل گفت: صهیونیسم جهانی و سران رژیم جعلی اسرائیل از اسم شهید فهمیده وحشت دارند و از این رو در فضای مجازی شاهد شایعات و حملاتی علیه حماسه شهید فهمیده توسط جریانات برانداز و سربازان مجازی اسرائیل هستیم.

وی با طرح این سوال که چرا از بین ۳۶ هزار نوجوان شهید شهادت این نوع جوان اسطوره ای را که امام او را رهبر خواندن را منکر می شوند، ادامه داد: به خاطر اینکه نوجوانان شهید حسین فهمیده را الگوی خود قرار می دهند و با دشمن به مبارزه بر می خیزند.

وی با تاکید بر این مطلب که دشمن به دنبال توقف روند تکرار حسین فهمیده ها می باشد بیان کرد: جبهه فرهنگی انقلاب باید مراقب باشد و در ورطه جنگ شناختی دشمن نیفتد و حوادث جاری آنها را به خطای محاسباتی و تحلیل های انفعالی نیاندازد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر