logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۸۲۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد؛

تامین آب شرب پایدار در بیش از ۱۰۰ روستا با تلاش بسیجیان/ یادبود کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان سال ها ادامه دارد

تامین-آب-شرب-پایدار-در-بیش-از-۱۰۰-روستا-با-تلاش-بسیجیان-یادبود-کنگره-ملی-۳۵۳۵-شهید-استان-زنجان-سال-ها-ادامه-دارد
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، بصیرتی و محرومیت زدایی در استان زنجان صورت گرفته است، گفت:امروز بیش از ۱۰۰ روستا از آب شرب بهره‌مند شده اند همچنین در مناطق محروم استان مراکز درمانی افتتاح شده است که از افتخارات بسیج محسوب می‌شود.

به گزارش موج رسا; سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در مراسم یادبود کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با بیان اینکه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان سال گذشته روز ۶ آبان با حضور سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مردم غیور زنجانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز همزمان با ۵ آبان ماه مراسم گرامیداشت یادبود ۳۵۳۵ شهید این استان برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه سال گذشته در آستانه برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان مسئولان کمیته‌های کنگره با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دیدار کردند، تاکید کرد:طی این یکسال اخیر برنامه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی، نشست‌های روشنگری و بصیرتی، تجلیل از خانواده معزز شهدا، رونمایی از کتاب زندگینامه شهدا، تجلیل از نویسندگان کتاب شهدا اجرا شده است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوبرداری جوانان از این فرهنگ است، تصریح کرد: با عنایت پروردگار متعال این مراسم یادبود سالیان سال در زنجان برگزار خواهد شد.
این مسئول در ادامه با اشاره به نکات قابل تامل سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مسئولان کمیته کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، گفت:رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تاکید داشتند که شهر‌ها و محلات به نام شهدا مزین شود و خوشبختانه با همکاری  مسئولان مربوطه این اتفاق صورت گرفته است.  
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیان داشت: استان زنجان در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی یک مرکز برجسته و پر افتخار بوده است، استان زنجان دیار غواصان دریادل و خط شکن در عملیات آفندی و پدافندی افتخارات بسیاری آفریده است که در بین این افتخارات نام نیک شهید راه علم و دانش شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای میدرخشد.
سردار طهماسبی در ادامه با اشاره به دیگر سخنان رهبر معظم له، اظهار کرد:مردم غیور زنجانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با تمام توان و امکانات همواره پشتیبان  رزمندگان اسلام بودند و با توجه به جمعیت این استان در دوران دفاع مقدس بیشترین کمک مردمی جمع آوری و به جبهه‌ها اعزام می‌کردند.
این مسئول با تاکید بر اینکه امروز هم مردم استان زنجان همواره در شرایط و اتفاقات سخت پیش قدم هستند، افزود:سرباز شهید سید مرتضی حسینی اهل شهرستان طارم که نیمه شب دوشنبه در هنگ مرزی بانه با افراد مسلح ناشناس مواجه و از نفوذ آنان به خاک مقدس کشور جلوگیری کرد به مقام شامخ شهادت رسید و این نمونه‌ای از اخلاص جوانان غیور شور و شعور حسینی زنجان است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، بصیرتی و محرومیت زدایی در استان زنجان صورت گرفته است، گفت:امروز بیش از ۱۰۰ روستا از آب شرب بهره‌مند شده اند همچنین در مناطق محروم استان مراکز درمانی افتتاح شده است که از افتخارات بسیج محسوب می‌شود و این نشان از ایثار بسیجیان ما است که همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ارزش ایثار و ازخودگذشتگی شهدا قابل قیاس با محاسبات مادی نیست، تاکید کرد:کسی که جان خود را در راه خدا ایثار و تقدیم می‌کند با هیچ چیز دنیوی قابل مقایسه نیست.  
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با توجه به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر خاطره نویسی زندگی شهدا نیازمند تحلیل جامعه شناسی و روان شناختی است، بیان داشت:استان زنجان در راستای توصیه معظم له گروهی تشکیل و با سرپرستی یکی از روحانیون استان برای تحقق فرمایشات ایشان به صورت علمی کار شده و عملکرد مثبتی داشته باشد.
این مسئول در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های صورت گرفته، عنوان کرد:برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا، تالیف کتب زندگینامه شهدای نیرو‌های مسلح، چاپ ۲۵ هزار جلد کتاب زندگینامه شهدا، برگزاری ۱۰۰ یادواره آبروی محله، ۳۲۰ دیدار با خانواده معظم شهدا، توزیع ۱۱ هزار جلد کتاب اهدایی به پایگاه‌های مقاومت، ساخت کلیپ، مستند، فیلم کوتاه، مصاحبه با خانواده معظم شهدا، روایتگری در فضای مجازی و حقیقی، جمع آوری مستندات، ۲۰۰ ساعت مصاحبه و جمع آوری ۷ هزار سند که با همکاری و هم‌افزایی مسئولین استان مربوطه به ثمر رسیده است.
سردار طهماسبی در پایان با اشاره به روستای بلند پرچین یکی از روستا‌های شهید پرور استان زنجان که ۱۷ شهید و ۱۰۰ جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد:یادواره‌ای به یادماندنی در این روستا برگزار و از جانبازان و خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر