logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۸۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تلفیق سنت و مدرنیته در نمایشگاه مد و لباس زنجان

تلفیق-سنت-و-مدرنیته-در-نمایشگاه-مد-و-لباس-زنجان

نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس استان زنجان از دیروز آغاز به کار کرد و که آثار ارائه شده در این نمایشگاه ترکیب سنت و مدرنیته است.

به گزارش موج رسا; نخستین جشنواره و نمایشگاه استان زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان آغاز به کار کرد که این نمایشگاه به مدت یک هفته در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

مدل های ارائه شده در این نمایشگاه تلفیقی از سنت و مدرنیته است که توسط هنرمندان استان زنجان در این نمایشگاه عرضه شده است.

 در آثار ارائه شده در این نمایشگاه از  طرح کتیبه ‌های دوره ‌های اسلامی و  کاشی‌ کاری ‌های این دوره استفاده شده است.

همچنین طرح هایی همچون بته جقه و سوزن‌دوزی دوره اسلامی، چاپ روی لباس، طاق و یراق‌ های دست ‌دوزی روستای درگز قوچان استفاده شده است.

در این نمایشگاه از طرح‌ های اسلامی استفاده شده و  اصول طراحی مدرن و سنتی در کنار یکدیگر به چشم می خورد.

به گفته مسئول برگزاری نمایشگاه همه طرح‌ های ارائه شده در این نمایشگاه برای اولین بار در زنجان رونمایی شده است.

گفتنی است، همچنین در این نمایشگاه ثبت سفارش برای دوخت لباس نیز انجام می شود و علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه و ثبت سفارش تا ٢٧ تیرماه می‌ توانند با مراجعه به نمایشگاه  در فرهنگسرای امام(ره) نسبت به این کار اقدام کنند.

 همچنین اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار  شده است.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳ ]
معلوم نیست کدام فکر پشت این جریان است اما آنچه واضح است برگزار کننده نمایشگاه نه از سنت و نه از مدرن ونه از ادبیات فرهنگی وهنری اطلاع دارد صرف بازی با کلمات وفخر علمی کاذب جامعه را بحرانی می کند نمی شود قالب وظرف سنت در کنار مدرن واولاتر از آن مدرنیته فرمت شود واز اصطلاحات آکنده از اغلاط کابرمعنا سازی شود امیداست اصحاب قدرت که در پشت این گونه مسایل جا گرفتند متوجه اعمال خود باشند با دروغ وبی اطلاعی نمی شود در مردم تاثیر گذاشت ارشاد باید با افکار مردم صادق باشد
فرم ارسال نظر