logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۸۲۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل استاندارد زنجان:

۵۱ استاندارد تعیین معیار مصرف انرژی تدوین شده است

-۵۱-استاندارد-تعیین-معیار-مصرف-انرژی-تدوین-شده-است
مدیر کل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ استاندارد تعیین معیار مصرف انرژی، دستورالعمل برچسب انرژی تجهیزات انرژی بر تدوین شده است، گفت: تعداد ۳۵ استاندارد مربوط با تجهیزات انرژی برقی مانند یخچال، فریزر و کولر بوده، ۲۳ استاندارد برقی نیز اجباری شده است.

به گزارش موج رسا; مرتضی واحد‌پور امروز در جلسه شورای استاندارد استان زنجان اظهار داشت: در بازه زمانی یکم آبان ۹۸ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ در حدود ۲۴۸ تعداد پروانه صادر و ۲۰۲ پروانه باطل شده است و این در حالی است که ۷ پروانه حلال نیز در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۶۳۲ واحد تحت پوشش اداره کل استاندارد قرار دارد، افزود: تعداد فرآورده‌های تولیدی تحت پوشش در استان نیز یک هزارو ۳۸۳ مورد است، با این حال بیشترین صنایع فعال تحت پوشش ساختمانی با ۲۷.۴۷ درصد مختص صنایع ساختمانی و معدنی است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد آزمایشگاه‌های همکار در استان ۴۲ مورد است، گفت: دامنه فعالیت برق، آب، اوزان، کالیبراسیون، بسته‌بندی، سلوزی و شیمیایی و مواد معدنی است.

وی با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌ها به شرکت‌های تایید صلاحیت‌داده شده ارائه شده است عنوان کرد: بازرسی از آسانسور‌ها، صنایع انرژی‌بر، جایگاه‌های CNG، بازرسی از وسایل سنجش سبک و سنگین، بازرسی از واحد‌های خدماتی و تولیدی، بازرسی از کالاهای صادراتی و وارداتی از جمله آن‌ها است.

واحدپور با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ استاندارد تعیین معیار مصرف انرژی، دستورالعمل برچسب انرژی تجهیزات انرژی بر تدوین شده است، گفت: تعداد ۳۵ استاندارد مربوط با تجهیزات انرژی برقی مانند یخچال، فریزر و کولر بوده، ۲۳ استاندارد برقی اجباری شده است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ استاندارد مربوط به تجهیزات هیدروکربوری مانند موتورسیکلت اتوموبیل سواری، انواع بخاری گازسوز بوده است عنوان کرد: ۱۲ مورد از تعداد مذکور مستلزم استاندارد اجباری است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۶۸ بازرسی از تمام صنایع تحت پوشش استان انجام شده است، یادآور شد: ۵۴۷ بازرسی از صنایع غذایی و کشاورزی است.

واحدپور با بیان اینکه ۳۵۸ مورد بازرسی از نازل‌های سوخت مایع در جایگاه‌های استان انجام شده است، بیان کرد: در سال جاری از ۴۰ جایگاه فعال استان تا حال حاضر ۲۲ جایگاه بررسی شده که از این تعداد ۲۰ جایگاه منطبق با استاندارد بوده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر