logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۲۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نباید اجازه داد یاد و خاطره شهدا فراموش شود

نباید-اجازه-داد-یاد-و-خاطره-شهدا-فراموش-شود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به 3535 شهید استان زنجان، گفت: نباید اجازه داد یاد و خاطره شهدا فراموش شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در یادواره شهیدان خالقی‌پور و خالقی با اشاره به 3535 شهید استان زنجان، اظهار کرد: این تعداد شهذدا در زمانی تقدیم نظام اسلامی شده است که استان زنجان بین 600 تا 700 هزار نفر جمعیت داشت و این امار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه نشاط بالای چنین محافل و یادواره‌ها به دلیل حضور معنوی شهیدان است، ابراز کرد: شهدا نیازی به ما ندارند اما ما نیازمند دعای خیر آن‌ها هستیم ومسیر زندگی، هموار نیست و در این مسیر به کمک و یاری شهدا نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در استانخطاب به نوجوانان و جوانان با بیان اینکه اگر آینده ایران را سربلند و سرافراز می‌خواهید از هم‌اکنون به فکر ساختن آن باشید، تصریح کرد: مدنیت در ایران، ریشه 8 هزار ساله دارد در حالی که مدنیت در اروپا با آن همه ادعا بیشتر از 2 هزار سال نیست.

وی با تاکید بر مطالعه وصایا و خاطرات شهیدان، ادامه داد: در کنار وصیت‌نامه و خاطرات شهیدان توصیه می‌کنیم شاهنامه که هویت غیرت ایرانی است را نیز مطالعه کنید و با رستم‌های امروز جامعه مقایسه کنید که 3535 پهلوان همیشه جاوید از استان زنجان، تقدیم نظام اسلامی شده که هرگز فراموش نخواهند شد.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه شهدا، اسوه‌های تاریخ جمهوری اسلامی هستند که نباید اجازه دهیم که نام و یاد آن‌ها فراموش شود، افزود: ایران به مدت 250 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سرشار از ضعف و سُستی بوده است و با هر حمله به کشور، قسمتی از خاک ایران جدا می‌شد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در حالی که تمام دنیا در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران در یک طرف بود و با حمایت 47 کشور از عراق، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد، ابراز کرد: 218 هزار شهید که هر کدام دسته گل بودند بر زمین افتادند تا ایران سربلند بماند اما وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد و این افتخار را فقط جمهوری اسلامی دارد.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به فتنه‌هایی که سال‌هاست علیه نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر کشوری ضعیف و ناتوان بودیم، نیازی به این هجمه‌ها و فتنه‌ها نبود اما این هجمه‌ها نشان می‌دهد که ایران، کشوری قوی است و آن‌ها از ایران قوی می‌ترسند.

یادواره شهیدان خالقی‌پور و خالقی در آستانه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی و به همت اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و با حضور مادر شهیدان علیرضا، داود و رسول خالقی‌پور و همچنین خواهر شهیدان سید حسن‌رضا، سید محمدرضا و سید علیرضا خالقی برگزار شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر