logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۸۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

آب سد تهم به لحاظ بیولوژیکی کاملا سالم است

آب-سد-تهم-به-لحاظ-بیولوژیکی-کاملا-سالم-است
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه آب سد تهم از نظر پارامتر‌های میکروبیولوژی، بیولوژی، شیمی، فیزیک، سموم مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: آب سد تهم به لحاظ بیولوژیکی و سایر پارامتر‌ها کاملا سالم است.

کبری اترک در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا; با اشاره به اینکه آب ورودی سد تهم به تصفیه خانه از نظر پارامتر‌های، میکروبیولوژی، بیولوژی، شیمی فیزیک، سموم مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرد اظهار داشت: تا حال حاضر هیچ آلودگی میکروبی و انگلی در ورودی و خروجی آب سد تهم مشاهده نکرده‌ایم.

وی افزود: در پایش‌های بیولوژیکی میکروارگانیزم‌های موجود در داخل آب بررسی می‌شود و تا حال حاضر به لحاظ بیولوژیکی آب هیچ مشکلی نداشته است.

مدیر پایش آب و فاضلاب استان زنجان همچنین با اشاره کلر زنی آب گفت: کلر سنجی آب به طور روزانه از شبکه و مخازن در نقاط مختلف انجام می‌شود، طبق استاندارد‌ها میزان کلر باید ۰.۵ تا ۰.۸ p.p.m باشد و زمانی که به فصل تابستان نزدیک می‌شویم و احتمال وقوع برخی بیماری‌های منتقله از آب شیوع پیدا می‌کند این میزان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان کلر استفاده شده در آب کاملا متغییر است، عنوان کرد: میزان استاندارد کلر در فصول مختلف متفاوت است با این حال در این استان نیز میزان کلر همواره در میزان استاندارد نگهداری می‌شود.

اترک در خصوص اندازه گیری فلزات سنگین نیز یادآور شد: این امر مطابق با دستورالعملی‌هایی که از شرکت فنی و مهندسی ارسال می‌شود انجام می‌گیرد، با این وجود با تعدادی چاه‌ که نزدیک سرب و روی وجود دارد میزان تبادل را به حداقل رسانده‌ایم و به صورت فصلی نمونه‌برداری انجام می‌دهیم تا روند پارامتر‌های فلزات سنگین را پایش کنیم؛ با این شرایط تا حال حاضر مشکلی به لحاظ فلزات سنگین نداشته‌ایم.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه آب شرب زنجان مطابق با استاندارد‌ است و هیچ گونه آلودگی با فلزات سنگین نیز ندارد، گفت: فلزات سنگین با پساب‌های صنایع در ارتباط است و اگر شرایط محیط زیستی را رعایت نکرده‌ باشند و منابع آبی در نزدیکی این آب‌ها باشند این عوامل تاثیر‌گذار بر آلودگی آب خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر