logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۸۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه آپفن مطرح شد؛

پژوهش‌های سازمان‌های دولتی باید در راستای اهداف برنامه‌های دولت باشد/ روند مناسبی در توزیع آرد خبازی نداریم

پژوهش‌های-سازمان‌های-دولتی-باید-در-راستای-اهداف-برنامه‌های-دولت-باشد-روند-مناسبی-در-توزیع-آرد-خبازی-نداریم
در جلسه آپفن موضوعات مختلفی مانند لزوم پژوهش در خصوص موضوعات مدیریت الگوی مصرف آب کشاورزی، گذر از الگوی کشوری صنعتی به مدرن و... مطرح شد.

به گزارش موج رسا; خلیل قاسملو امروز در کارگروه آپفن استان زنجان با بیان اینکه اولویت‌های مشخص‌شده در کارگروه آپفن استان زنجان باید بر اساس اهداف دولت باشد، اظهار کرد: دستگاه‌ها باید در راستای قول‌ها و اهداف دولت پژوهش‌های خود را ساماندهی کنند و یا مسائل و مشکلاتی که دستگاه‌ها در راستای اجرا سیاست‌های دولت روبروی شوند در قالب پژوهش دنبال کنند.

وی با بیان اینکه جای سازمان صمت و میراث فرهنگی و اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی در بین این پژوهش‌ها خالی است، تصریح کرد: سازمان صمت باید کارهایی را که به‌صورت علمی دنبال کند و در این مسیر حرکت کند و اکنون این هدف احساس می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه بخش صنعت کامل‌ترین آمار و اطلاعات را دارد و می‌تواند بگوید که کجا ظرفیت خالی داریم، افزود: مدل جدید توزیع آرد خبازی پیشنهاد شده و در کارگروه امنیت غذایی مصوب شده است.

مدل مناسبی درتوزیع آرد خبازی نداریم

قهرمانی معاون جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه در توزیع آرد خبازی مدل مناسبی در استان نداریم، افزود: به کارگروه پیشنهاد شده است تا یک مدل پژوهشی تولید شود.

وی با اشاره به تعدد اولویت‌های استان زنجان در حوزه کشاورزی، ادامه داد: بعد از بررسی اولویت‌ها به طرح مرتبط به تاکستان‌ها رسیدم.

فائزه موسوی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به ماده ۳۹ قانون حمایت از خانواده، ابراز کرد: طبق این ماده‌قانونی ۵ درصد از اعتبارات پروژه‌های پژوهشی باید در پژوهش جوانی جمعیت هزینه شود.

وی با بیان اينکه پژوهش‌هایی در راستای تحکیم خانواده توسط مجموعه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در پروژه‌های پژوهشی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه نشده است.

خداوردی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان زنجان با اشاره به 7 محور موجود در کارگروه آپفن استان زنجان، تأکید کرد: موضوعات مختلفی باید در این کارگروه علاوه بر این 7 موضوع موردبررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر موضوعات مهم استان زنجان، ابراز کرد: مدیریت الگوی مصرف آب کشاورزی، گذر از الگوی کشوری صنعتی به مدرن، تکمیل زنجیره‌های تولید، الگو توسعه خدمات در استان، و بست و گسترش اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان در استان موضوعاتی است که باید موردپژوهش قرار گیرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر