logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۸۲۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

باید زنجیره تولید در زنجان کامل شود/ لزوم گذر از کشاورزی سنتی به مدرن

باید-زنجیره-تولید-در-زنجان-کامل-شود-لزوم-گذر-از-کشاورزی-سنتی-به-مدرن
استاندار زنجان با بیان اینکه به دلیل اینکه زنجیره تولید لباس در چین در یک جا مستقر است لباس تولید شده ارزان تمام می‌شود، گفت: ما باید به دنبال این باشیم که در زنجان زنجیره تولید را کامل کنیم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه آپفن استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های پژوهشی مصوب شده در این کارگروه پروژه‌های کوچک است که هیچ حسی به من به عنوان مسئول ارشد استان نمی دهد، اظهار کرد: پروژه‌های مصوب شده هیچ دردی از استان دوا نمی‌کند.

وی ابراز کرد: بررسی و آسیب شناسی تسهیلات تکلیفی بانکها که یکی از پروزه‌های پژوهشی این کارگروه است را می‌توان یک پروژه کار شناسی ارشد تعریف کرد و به استاد و دانشجو کمک هزینه داد تا این پروژه‌ها را پیش ببرد.

استاندار زنجان با بیان اينکه وزن این پروژه‌ها چیزی نیست که زمان و اعتبار زیادی صرف شود، تصریح کرد: یکی از درد‌های کلان استان زنجان مصرف زیاد آبهای زیر زمینی استان زنجان است.

وی با بیان اينکه یکی از درد های کلان ما، مصرف یک میلیارد متر مکعب از آبهای زیر زمینی استان زنجان است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ میلیون متر مکعب از آبهای زیرزمینی مازاد بر مصرف برداشت می‌شود و این یعنی ۱۰ برابر سد تهم، آب اضافی برداشت می‌شود.

وی با اشاره به لزوم طرح جدید توزیع آب کشاورزی، تاکید کرد: اگر بتوانیم سالانه ۱۰۰ میلون متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی کنیم آورد آب زیرزمینی برابر مصرف ما خواهد بود.

افشارچی با اشاره به لزوم گذر از کشاورزی سنتی به مدرن، خاطر نشان کرد: در هیدج یک سرمایه گذار آمده است که یک گلخانه ۳۸ هکتاری ایجاد خواهد کرد و ما به دنبال آن هستیم که در نیک‌پی نیز همین کار را انجام دهیم و باید به این‌ سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه معدن یعنی آورده و این آورده باید تبدیل به ثروت شود، افزود: متاسفانه در استان همه در برابر معدن مقاومت می کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان ذخایر معدنی زیادی دارد، ابراز کرد: داشته استان زنجان در مس بیشتر از کرمان است و همه چیز سرب و روی نیست.

افشارچی با بیان اینکه به دلیل اینکه زنجیره تولید لباس در چین در یک جا مستقر است لباس تولید شده ارزان تمام می‌شود، افزود: ما باید به دنبال این باشیم که در زنجان زنجیره تولید را کامل کنیم.

وی با بیان اینکه در پژوهش‌ها باید مشکلات کلان را در نظر بگیریم، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی زنجان مشکل حمل و نقل است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر