logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۸۲۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

آمادگی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر شهری زنجان

آمادگی-شهرداری-برای-رفع-آبگرفتگی-معابر-شهری-زنجان
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به بارش‌ها و اقدامات در خصوص رفع آبگرفتگی معابر شهری زنجان گفت: از ماه‌ها قبل اقدامات آغاز شده که بخش عمده آن لایروبی و اصلاح کانال‌ها و مسیل‌های شهری بوده تا در بارش‌ها دچار مشکل نشویم.

غلامحسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در شهر زنجان قرارگاه خدمات شهری، عمرانی و فرهنگی ایجاد شده و به صورت ویژه مسائل مختلف را رصد می‌کنند، اظهار داشت: بحث بارش‌ها و اقدامات در این راستا از ماه‌ها قبل آغاز شده که بخش عمده آن لایروبی و اصلاح کانال‌ها و مسیل‌های شهری بود تا در این بارش‌ها دچار مشکل نشویم در عین حال، اقدامات اکنون نیز در حال انجام است و متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه اصلاح برخی نقاط که سابقه آبگرفتگی دارند در قرارگاه‌های عمرانی احصا شده و از ۲۰ روز قبل کارهایی در این خصوص در حال انجام است، افزود: در زمان بارش‌ها با اعلام هواشناسی دستور کار به حوزه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود که استقرار نفرات و ادوات ثابت در محل‌هایی که احتمال آبگرفتگی در این مکان‌ها وجود دارد از جمله اقدامات است تا در صورت آبگرفتگی به املاک مردم خسارتی وارد نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهریور ماه تمام موتور‌ها و کف‌کش‌ها مورد تست قرار گرفته‌اند تا در صورت بارش شدید باران و آبگرفتگی بدون ایراد کار کنند و در این امر نیز اطمینان حاصل شده است، گفت: در بارش‌های اخیر مشکل‌ اساسی به لحاظ آبگرفتگی در سطح شهر زنجان ایجاد نشده و مشکلات جزئی نیز با حضور نیرو‌های شهرداری حل شده است.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های جذبی در سطح شهر قبل از بارش‌ها تخلیه شده‌اند تا آب حاصل از باران محلی برای نفوذ داشته باشد تصریح کرد: احداث کانال و نهر جدید در حوزه‌های مختلف و مناطق چهارگانه در حال انجام بوده و در میدان بسیج نسبت به اصلاح آبروها اقدام شده است.

احمدی با بیان اینکه برای صدور مجوز آغاز عملیات عمرانی احداث کانال جدید در محدوده سعدی وسط و میدان انقلاب اقدام شده است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته با بارش باران مشکلات آب گرفتگی در این منطقه ایجاد می‌شد که با احداث کانال جدید مدیریت بهتر شده و مسائل آب گرفتگی به حداقل خواهد رسید./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر