logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۸۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

قانون جوانی جمعیت از مادران و کودکان دچار سوء تغذیه حمایت می کند

قانون-جوانی-جمعیت-از-مادران-و-کودکان-دچار-سوء-تغذیه-حمایت-می-کند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که دچار سوء تغذیه هستند با اجرای آزمون وسع خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی در مورد حمایت از این گروه اقدام می شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در جلسه هماهنگی ماده ۲۴ قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت افزود: مادران باردار و شیرده و دارای کودکان زیر ۵ سال توسط دانشگاه علوم پزشکی فارغ از تحت پوشش بودن بهزیستی و کمیته امداد و بر اساس آزمون وسع  شناسایی شده و خدمات سبد تغذیه ای رایگان و بسته بهداشتی به صورت ماهانه به آنها تعلق می گیرد.

وی شناسایی را به صورت فصلی و در راستای بازنگری سریع و اضافه شدن افراد نیازمند حمایت معرفی نمود و خاطرنشان کرد: بهزیستی با حمایت ایتام، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به صورت نگهداری در مراکز و همچنین اجرای طرح امداد بگیر قدم مهمی در راستای کاهش سوءتغذیه در میان تحت پوشش برداشته است.
مدیرکل بهزیستی یادآور شد: پایش رشد کودکان و همچنین وزن گیری مادران باردار از طریق مراقبت های روتین بهداشتی، آموزشی و مشاوره تغذیه مادران در زمینه نیازهای تغذیه ای کودک و مادر باردار و شیرده و  استفاده بهینه ازسبد غذایی کودکان و مادران باردار، یکی از مهم ترین اقدامات بهدا شتی وآموزشی در این برنامه است. آموزش مادران در زمینه گروه های غذایی و رهنمودهای غذایی نیز از اقدامات آموزشی این برنامه است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر