logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۸۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان صادرکننده ممتاز ملی معرفی شد

گروه-صنعتی-ایران-ترانسفو-به-عنوان-صادرکننده-ممتاز-ملی-معرفی-شد
گروه صنعتی ایران ترانسفو هم مفتخر شد به عنوان صادرکننده ممتاز ملی 1401 توسط رئیس جمهور و وزیر صمت لوح تقدیر دریافت کند.

به گزارش موج رسا; ، آئین گرامیداشت روز ملی صادرات صبح امروز شنبه 30 مهرماه با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، محسن رضایی معاون اقتصادی ریاست جمهوری و همینطور جمعی از صادرکنندگان برتر ۱۴۰۱ و سایر مسئولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم رئیس جمهور به همراه وزیر صمت از چند صادرکننده برتر کشور به نمایندگی از 57 صادرکننده برتر سال 1401 تقدیر و تجلیل کردند. این صادر کننده‌های برتر، از سوی کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، سازمان‌های برنامه و بودجه، استاندارد، اتاق بازرگانی، گمرک، اتاق تعاون و بانک مرکزی و به ریاست رئیس سازمان توسعه تجارت انتخاب شده‌اند.

گروه صنعتی ایران ترانسفو هم مفتخر شد به عنوان صادرکننده ممتاز ملی 1401 توسط رئیس جمهور و وزیر صمت لوح تقدیر دریافت کند.

لازم به ذکر است در روند انتخاب صادر کننده نمونه 1401، شاخص‌های مختلفی از جمله: سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی، عمق دانش بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم‌ برخوردار، میزان اشتغال‌زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازار‌های هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی، ثبت نشان بین‌المللی و استفاده از نیروی انسانی - مصالح و تجهیزات داخلی در طرح‌های خارج از کشور، در نظر گرفته شده است.

 

رئیس جمهور  با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امسال تمام تلاش ما باید در راستای رشد تولید، به ویژه تولید دانش‌پایه و فناوری‌پایه باشد. دانشگاه باید در کنار صنعت، معدن، کشاورزی و سایر عرصه‌های تولید قرار گیرد. اگر بازار، اقتصاد و تولید ما دانش‌پایه و فناوری‌پایه شد، شاهد رشد ارزش افزوده، افزایش تولید، رشد اشتغال و رفع بیکاری و تولید کالاهای نام‌آور در منطقه و جهان خواهیم بود.

وی با تقدیر از واحدهای صنعتی که محصولاتشان را در خاورمیانه عرضه می‌کنند، افزود: باید سهم ایران از تعاملات اقتصادی منطقه از جمله در ترانزیت کالا، گردش پولی و مالی و سایر عرصه‌های اقتصادی را احیا کنیم. دولت در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته و آنچه امروز در این مراسم شاهد بودیم نیز نشان می‌دهد که فعالان اقتصادی نیز در این عرصه فعال هستند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه ملت ایران همان‌گونه که در جنگ تحمیلی سرافراز شد، در جنگ تحریمی نیز با میدان‌داری فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان پیروز و سرافراز خواهد شد، تصریح کرد: افسران جنگ تحریمی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند که باید برای پیروزی در این نبرد تلاش کنند. ما تا همین جا هم به اعتراف خود دشمنان که رسماً اعلام کردند در اعمال سیاست فشار حداکثری به ایران مفتضحانه شکست خوردند، پیروز شده‌ایم و باید این مسیر ادامه یابد.

گفتنی است روند رشد صادرات ایران ترانسفو در چهار سال گذشته علی‌رغم وجود تحریم‌ها افزایشی بوده به طوری که بیش از 980 درصد رشد داشته است و طبق وعده مدیرعامل قرار است حجم صادرات این گروه صنعتی تا پایان امسال به 100 میلیون دلار برسد که نسبت به سال قبل رشد چهار برابری خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر