logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۸۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

صولت مرتضوی وزیر کار شد

صولت-مرتضوی-وزیر-کار-شد
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، صولت مرتضوی به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایندگان رأی اعتماد گرفت.

به گزارش موج رسا; سید صولت مرتضوی در نشست علنی امروز چهارشنبه (27 مهر) مجلس شورای اسلامی، با کسب 176 رأی موافق، 64 رأی مخالف، 13 رأی ممتنع و 5 رأی باطله از مجموع 258 آرای مأخوذه، به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شد.

مرتضوی پیشتر معاونت اجرایی رئیس جمهور و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری دولت سیزدهم را برعهده داشت.

او  در گذشته نیز رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رئیس ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بوده‌ است.

مرتضوی در مجلس چه گفت؟

صولت مرتضوی در جلسه دفاع خود با اشاره به برنامه هایش در این وزارتخانه، اظهار داشت: برای برون رفت از وضع موجود باید به عدالت محوری توجه ویژه شود و عدالت در تمام ماموریت ها و برنامه ها در دستورکار قرار گیرد. همچنین مسئله محوری باید در تدوین و اجرای تمام طرح ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جاده دولت با مجلس جاده ای دوطرفه است، تصریح کرد: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها، نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مرتضوی افزود: آمایش سرزمین، عنایت به مشورت نخبگانی به ویژه تعامل و مشورت با نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی در دستورکار ما قرار دارد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین به موضوع سه جانبه گرایی و حمایت از کارگران و کارفرمایان و توجه ویژه به نظرات نمایندگان این دو گروه و پرهیز از تصمیمات خلق الساعه رویکرد دیگر ما است.

مرتضوی مبارزه کامل و همه جانبه با فساد، نهادینه کردن نظارت دستگاه های نظارتی را از دیگر دستورکارها توصیف کرد و گفت: شفافیت و پاسخگویی شعار همیشگی ما خواهد بود، ما برنامه تحولی تقدیم کردیم و مشتاقیم دوستانی که در مخالفت صحبت کردند به نقد برنامه های ما بپردازند، با نقد منصفانه می توانیم به توفیقات وسیعی دست یابیم.



به گزارش تسنیم، پیش از این، حجت الله عبدالملکی با شروع به کار دولت سیزدهم به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

او در تاریخ 24 خرداد 1401 از این منصب استعفا داد و محمد هادی زاهدی وفا از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

دولت در تاریخ 24 شهریور زاهدی وفا را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد اما او نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند و در نهایت، سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد که امروز رای آورد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر