logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۸۱۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش؛

سناریو دروغ های بی‌پایان رسانه های معاند!/ اهداف رسانه‌ های معاند از انتشار اخبار کذب چیست؟

سناریو-دروغ-های-بی‌پایان-رسانه-های-معاند!-اهداف-رسانه‌-های-معاند-از-انتشار-اخبار-کذب-چیست؟
شبکه های معاند فارسی زبان با دروغ پراکنی و دامن زدن به اغتشاشات اخیر کشور این بار نیز همچون گذشته به دنبال صید ماهی مسموم خود از آب گل آلود هستند.

به گزارش موج رسا;  رسانه‌های معاند و ضدانقلاب که از هر فرصتی برای اهداف خودشان استفاده می کنند این بار نیز با فوت مهسا امینی فضا را مساعد دیده و از این فرصت استفاده کردند تا با دروغ پراکنی، اخبار کذب، تصاویر و هشتک‌های مختلف مردم را فریب داده و هجمه زیادی علیه نظام به وجود آورند تا فضای جامعه را متشنج کنند.

با ملتهب شدن فضا، کار اغتشاشگران و عناصر ضدانقلاب آغاز می شود که در میان مردم معترض نفود کرده تا اعتراضات مسالمت آمیز را به اغتشاش تبدیل کنند، مردم نیز بدون اینکه بدانند اصل ماجرا چیست و آیا خبر اعلام شده صحت دارد یا خیر، آن را برای دیگران ارسال کرده و به این فضا دامن می زنند. در واقع رسانه های معاند با بازی دادن افراد و سواستفاده از احساساتشان، از آنها به عنوان نیروی رایگان خود برای انتشار اخبار دروغ استفاده می کند.

این بار ماجرا از دروغ مرگ مهسا امینی آغاز شد. رسانه های معاند با ادعای ضرب و شتم این دختر ۲۲ ساله کردستانی توسط پلیس، باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شدند، اگر چه در ابتدا پدر مهسا امینی داشتن سابقه بیماری را رد کرده و به تشدید اعتراضات دامن زد اما درنهایت گزارش پزشکی‌ قانونی بیماری وی را تایید کرد.

بعد از این موضوع رسانه‌های معاند روی مرگ دو دختر نوجوان به نام های سارینا و نیکا مانور داده‌اند و مدعی شدند که کشته شدن این دو دختر نوجوان در حوادث و اغتشاشات روزهای اخیر بوده که آنها نیز به نوبت تکذیب شد.

بعد از دروغ ضرب و شتم مهسا امینی و دروغ قتل سارینا و نیکا، موج سواری مجدد رسانه های معاند باعث شد تا دروغ های دیگری از جمله مرگ اسرا پناهی، حدیث نجفی، نیما شفق‌دوست، مهسا موگویی و ... منتشر شود. البته دروغگویی رسانه سعودی صرفاً به کشته سازی محدود نماند، آنها همچنین ادعای دروغ درباره فوت و بیماری رهبر انقلاب، شایعه اعتصاب سراسری مردم و کسبه در استان کردستان و سقوط مرکز این استان، همچنین سقوط اشنویه و ادعای همسویی ارتش و نیروی انتظامی با آشوب‌ طلبان و... را منتشر کردند که البته دروغ بودن آنها یکی پس از دیگری ثابت شد.

با آشکار شدن این اخبار و شکست فراخوان گسترده روز شنبه و برهم نخوردن نظم شهرها اوضاع داشت رو به آرامش پیش میرفت که این بار رسانه های معاند به سراغ سناریو‌های بعدی خود رفته و دعوای ساختگی در بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی در زندان اوین را ترتیب دادند و بلافاصله هزاران توئیت زدند که «نخبگان ما را در اوین کشتند»! تا مجددا مردم را با دروغ پراکنی فریب دهند.

در این میان گاف شبکه سعودی ایران اینترنشنال در خبرسازی درباره حادثه زندان اوین که در زیرنویس خود نوشت: «تیتر فعلاً این باشه: ۴۰ کشته و صد‌ها زخمی در آتش‌سوزی اوین.» نشان از پیش برنامه ریزی شدن این برنامه داشت.

کاملا مشخص است انتشار این اخبار با چه اهدافی صورت می گیرد و پشت این سناریو چه کسانی هستند. چطور می شود که این رسانه ها از کنار مشکلاتی که در آمریکا و اروپا اتفاق می افتاد به آرامی می گذرند در حالی که اگر هر کدام در کشور ما رخ دهد، هفته ها مورد بحث این رسانه قرار می گیرد تا با سیاه نمایی و دروغ پراکنی ادعا کنند که چنین مشکلاتی فقط در ایران رخ می دهد!

باید دانست آنهایی که دست به چنین اقدامی می زنند به دنبال این هستند که با اعتمادزدایی از افکار عمومی و ایجاد حس بدبینی و نفرت، ایجاد جو بدبینی نسبت به نهاد‌های انتظامی و امنیتی، تزریق هیجانات کاذب به جامعه و روشن نگه داشتن داشتن خاکستر اغتشاشات برای تکرار شورشگری، مشروعیت زدایی و اعتبارزدایی از حاکمیت و نظام اسلامی و همچنین نمایش تصویری ملتهب از داخل ایران به کشور و مردم ضربه بزنند.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر