logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۸۱۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قهرمان جهانی کشتی:

مزد سالها تلاشم در ورزش کشتی را نگرفتم/ مسئولان زنجانی برای امنیت شغلی قهرمانان ورزشی تنها وعده می‌دهند

مزد-سالها-تلاشم-در-ورزش-کشتی-را-نگرفتم-مسئولان-زنجانی-برای-امنیت-شغلی-قهرمانان-ورزشی-تنها-وعده-می‌دهند
قهرمان جهانی کشتی با اشاره به عدم‌حمایت از قهرمانان ورزشی در زنجان گفت: مسئولان زنجانی هیچ حمایتی از ورزشکاران نمی‌کنند و برای امنیت شغلی قهرمانان ورزشی تنها وعده می‌دهند.

میثم نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به دلایل افول ورزش در زنجان، اظهار کرد: هیچ حمایتی از قهرمانان ورزشی در هیچ‌کدام از رشته‌های ورزشی نداشته‌ایم و به همین خاطر نتوانسته‌ایم پشتوانه سازی کنیم و شاهد افول کشتی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز وقتی یکی از اولیا فرزند خود را در رشته کشتی ثبت‌نام می‌کند وضعیت معیشتی و اجتماعی قهرمان کشتی را بررسی می‌کند تا ببیند وضعیت قهرمان کشتی چه وضعیتی دارد؟، ابراز کرد: اگر وضعیت معیشتی و اجتماعی قهرمان کشتی خوب باشد مانند قهرمانان کشتی مازندران اولیا ترغیب می‌شوند و الگوسازی می‌شود.

قهرمان جهانی کشتی عنوان کرد: وقتی یک ورزشکار حسن یزدانی را در جایگاه اجتماعی و اقتصادی بالا می‌بیند برای کشتی ترغیب می‌شود اما اگر ورزشکار ببیند قهرمان ورزشی شغل مناسبی ندارد این بدترین تبلیغ برای ورزش است.

بخاطر عرق به وطنم پیشنهاد سایر کشورها را نپذیرفتم

وی با بیان اینکه برخی از ورزشکاران به دلیل فضای شغلی نامناسب و نبود حمایت با پرچم کشورهای مختلف کشتی می‌گیرند و این بسیار تلخ است، ادامه داد: پیشنهادهای زیادی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آذربایجان برای کشتی با پرچم آن کشورها داشتم اما به دلیل ارقی که کشور و پرچم کشورم داشتم ماندم اما از قهرمانی کناره‌گیری کردم و الان در حوزه آموزش کشتی فعالت می‌کنم.

نصیری با بیان اینکه باید مسئولان از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی حمایت کنند و این مختص کشتی نیست و در تمامی رشته‌های ورزشی باید این‌گونه باشد، افزود: متأسفانه در استان زنجان استعدادیابی در ورزش معنی ندارد و این مختص کشتی نیست و در تمامی رشته‌ها به این صورت عمل کرده‌ایم.

نبود استعداد‌یابی اصولی و علمی در حوزه ورزش زنجان

وی با بیان اینکه در استان زنجان استعدادیابی اصولی و علمی انجام نمی‌شود، ابراز کرد: ما باید قبل از در نظر گرفتن کمیت، کیفیت را در نظر بگیرم.

اتکا به تک ستاره مانع رشد ورزش کشتی زنجان می‌شود

قهرمان جهانی کشتی با بیان اینکه موفقیت‌های قبلی ما در کشتی به دلیل تکیه‌بر تک‌ستاره‌ها بوده است، تصریح کرد: این تک‌ستاره‌ها به‌واسطه زحمات خود و حمایت خانواده‌ها به این جایگاه رسیده‌اند و از طرف اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان هیج حمایتی صورت نگرفته است.

قهرمانان ورزشی در زنجان امنیت شغلی ندارند

وی با تأکید بر اینکه مسئولان می‌توانند حداقل یک شغل برای قهرمانان ورزشی در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افول کشتی در زنجان نبود امنیت شغلی قهرمانان ورزشی است.

نصیری با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل افول کشتی عدم‌حمایت از مربیان کشتی است، عنوان کرد: مربیان کشتی حقوق مناسبی دریافت نمی‌کنند و حتی این حقوق کفاف ایاب و ذهاب مربی را نمی‌کند.

مشروح گفت‌وگو با میثم نصیری را در فیلم زیر مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر