logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۸۱۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان عنوان کرد؛

لزوم توجه به امنیت اجتماعی در جامعه/ دشمنان از ایران پیشرفته در هراسند

لزوم-توجه-به-امنیت-اجتماعی-در-جامعه-دشمنان-از-ایران-پیشرفته-در-هراسند-
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در سایه امنیت و آرامش است که جامعه متعالی می‌شود و رشد می‌یابد، گفت: امنیت اجتماعی در جامعه بسیار مهم است و باید به این امر توجه ویژه شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: باید به سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) عمل کرد که یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اخلاق نیکو و حسنه بود که باید سعی شود تا اخلاق ایشان در ما نیز ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سایه امنیت و آرامش است که جامعه متعالی می‌شود و رشد می‌یابد، افزود: امنیت اجتماعی در جامه بسیار مهم است و باید به این امر توجه ویژه شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) در خصوص پیامد گران‌فروشی و به الطبع آن گرانی عنوان کرد: گرانی امانت‌داری و در پی آن اخلاق را از بین می‌برد که باید سعی شود از این امور دوری شود.

وی با بیان اینکه آبرو، منزلت، حرمت در سایه امانتداری شکل می‌گیرد، یادآور شد: لازمه یک جامعه خوب حفظ حقوق و امانتداری است با این حال در نقطه مقابل امانتداری، خیانت قرار دارد که زشت‌ترین بعد اخلاقی است.

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: همه ملت ایران باید حواسشان بسیار جمع‌تر از قبل باشد و اجازه ندهد دشمن لحظه‌ای به فکر رخنه و نفوذ در بین اتحاد و وحدت ملت ایران کند.

وی با بیان اینکه با اتفاقات رخ داده در کشور مردم ایران یقینا هوشیار از قبل شده‌اند، افزود: ملت ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری، تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و هر بار آمریکا، اسرائیل و سعودی را در رسیدن به اهداف شومشان نا کام گذاشته‌اند.

امام جمعه زنجان ضمن تشکر از حضور با بصیریت مردم در هفته جاری گفت: دشمن با گذشت چهار دهه بازهم در محاسباتش علیه ایران دچار خطا شد بنابراین هیچ وقت نقشه ننگین دشمنان نخواهد گرفت و هر بار با شکست مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از واهمه‌ها و ترس‌های اصلی دشمنان دیدن ایران پیشرفته است، اذعان کرد: دشمنان در تلاش برای سلطه به ایران هستند اما ما هرگز اجازه نخواهیم داد، در طول سالیان مشخص شده که آمریکا داسوزی نسبت به کشور ما ندارد چراکه اگر چنین بود هرگز چنین تحریم‌های سنگینی علیه ایران روا نمی‌داشت که نمونه بارز آن تحریم دارو است اما آنچه که مسلم است این موضوع می‌باشد که آمریکا مورد اعتماد ایران نیست.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اجتماع بانوان فاطمی در هفته جاری در کشور و عصر روز چهارشنبه در استان زنجان گفت: این اجتماع نشان داد زنان همواره پشت انقلاب و رهبر ایستاده‌اند و هرگز اجازه نفوذ دشمن در عقایدشان را نمی‌دهند و همواره حامی خون شهدا و انقلاب هستند. با این حال زنان زنجانی در دوران مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز حضور فعالی داشتند و نخستین تظاهرات زنان را برگزار کردند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بارندگی ‌ها در کشور و استان زنجان بیان کرد: کاهش بارندگی پیامد‌های خود را دارد اما باید دست به دعا باشیم تا خداوند باران رحمتش را برایمان نازل کند.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به روز تربیت بدنی، گفت: نباید اجازه بدهیم تا ورزش پلی برای ورود فرهنگ غربی به کشور شود، با این حال یکی از پیروزی‌های ما این است که ورزشکار ایرانی با فرستاده رژیم صهيونيستي مسابقه نداد. /ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر