logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برگزاری یک جشنواره با اتحاد قوم‌های مختلف؛

جشنواره آش زنجان نمودی بارز از اتحاد قوم‌ها و مذهب‌های مختلف است

جشنواره-آش-زنجان-نمودی-بارز-از-اتحاد-قوم‌ها-و-مذهب‌های-مختلف-است-
در پانزدهمین جشنواره آش و شانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی که در زنجان در حال برگزاری است از اغلب نقاط کشور با قوم‌ها و مذهب‌های مختلف شرکت کرده‌اند و این جشنواره انسجام و اتحاد قوم‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم مختلف را نشان می‌دهد.

به گزارش موج رسا; پانزدهمین جشنواره آش ایرانی و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان آغاز به کار کرد.

محسن افشارچی شامگاه دیروز در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی زنجان، با بیان اینکه تلاش مجموعه مسئولان‌ در این است که زنجان را در حوزه گردشگری شاخص کرده و به کل کشور معرفی‌ کنند، اظهار داشت: سعی بر این است‌ تا ظرفیت‌های استان زنجان به شکل بهتری معرفی شود و از تمام توانمندی‌ها در استان برای ایجاد نشاط مردم به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید در راستای شعار "زنجان؛ میزبان مهربان" حرکت کرده و این موضوع را در استان به خوبی نشان دهیم، افزود: باید تلاش شود تا علاوه بر معرفی زنجان، سایر آثار از جمله گنبد تاریخی سلطانیه نیز بیشتر مد نظر قرار داشته باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مشکلات گاوازنگ در حال حل شدن بوده و امیدواریم در این مکان اقدامات خاصی را انجام دهیم، تصریح کرد: زنجانرود نیز برای حضور گردشگران، تا دو ماه دیگر آماده می‌شود با این حال این امر نیازمند اصلاحاتی در راستای مسیر فاضلاب است.

علی‌رضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز در این افتتاحیه اظهار داشت: برگزاری جشنواره آش از جمله اقدامات خوبی است که در استان زنجان پایه‌گذاری شده است، همکاری و تعامل مدیریت شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی موجب خیر فراوان شده است و سبب شده تا امروزه شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی در استان باشیم.

وی افزود: جشنواره ملی آش ایرانی از ۱۹ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار می‌شود و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده است.

شهردار زنجان یادآور شد: در بحث حمل و نقل، شهرداری تلاش کرده تا در جابه‌جایی بازدید کنندگان به محل جشنواره از محل میدان قائم تمهیداتی را انجام دهد. با این وجود فضای باز جدیدی نیز برای پارکینک در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با هماهنگی که با نمایشگاه کاسپین انجام شده ۳ فضا برای پارکینیک آماده سازی است و به نظر می‌رسد مشکلی از این بابت دیگر وجود نداشته باشد. از سویی دیگر مسیر در یک نقطه باریک بود که عبور و مرور را با اختلال مواجه می‌کرد اما این مسئله در حال حاضر مرتفع شده است.

سید سعید صفوی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز با بیان اینکه ۳۱ استان با فرهنگ‌ها و گویش‌ها، قومیت‌های مختلف در نمایشگاه صنایع دستی شرکت دارند، اظهار داشت: جشنواره آش سبب گرد هم آمدن قوم‌ها و مذهب‌های مختلف شده است که این موضوع وحدت بین مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۱۲۰ غرفه برای صنایع دستی اختصاص یافته است و ۱۵۳ هنرمند در این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه در جشنواره آش۳۰ غرفه حضور دارد، گفت: ۱۳ استان که برترین‌های دوره‌های قبل بودند در این جشنواره شرکت کرده‌اند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر