logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۸۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان؛

آغاز پانزدهمین جشنواره آش ایرانی از عصر امروز در زنجان

آغاز-پانزدهمین-جشنواره-آش-ایرانی-از-عصر-امروز-در-زنجان-
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان امروز ساعت ۱۹ افتتاحیه رسمی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره آش در نمایشگاه کاسپین خواهد بود که منتخبان ادوار گذشته در این جشنواره حضور خواهند داشت.

به گزارش موج رسا; سید سعید صفوی در گفت‌وگوی خبر شبکه اشراق زنجان با اشاره به اینکه امثال شاهد شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و پانزدهمین جشنواره آش هستیم، اظهار داشت: ۳۱ استان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، ۱۵۳ هنرمند صنایع دستی از کل کشور برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: امروز ساعت ۱۹ افتتاحیه رسمی جشنواره آش در نمایشگاه کاسپین خواهد بود، که منتخبان ادوار گذشته در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این نمایشگاه و جشنواره به همت میراث فرهنگی و شهرداری با حمایت استانداری و دستگاه‌های دیگر به رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار می‌گیرد تا کلکسیونی از صنایع دستی استان‌های دیگر معرفی شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، عنوان کرد: نمایشگاه و جشنواره یکی از مطلوب‌ترین جشنواره‌ها برای استان زنجان است با این حال ممکن است به شلوغی سال‌های گذشته نباشد اما خانواده محور است.

صفوی با بیان اینکه این جشنواره و نمایشگاه از ساعت ۴ تا ۱۰ عصر فعال می‌باشد، تصریح کرد: معاون وزیر و معاون صنایع دستی نیز روز ۲۱ مهر ماه در زنجان حضور خواهند داشت و از کارگاه‌های صنایع دستی بازدید خواهند کرد.

وی عنوان کرد: همچنین ۲۱ مهر ماه نشستی با فعالان گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهد شد و از دارندگان نشان ملی که حدود ۴۰ نفر هستند و ۳ نفر نشان بین‌المللی دارند تجلیل خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر