logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۸۰۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

مسلمانان از هر فرقه‌ای اجازه رخنه دشمن در وحدت ایران اسلامی را نمی‌دهند/ با اعمال حساب شده دشمن را در رسیدن به هدف ناکام می‌گذاریم

مسلمانان-از-هر-فرقه‌ای-اجازه-رخنه-دشمن-در-وحدت-ایران-اسلامی-را-نمی‌دهند-با-اعمال-حساب-شده-دشمن-را-در-رسیدن-به-هدف-ناکام-می‌گذاریم
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: توصیه ما به مسلمانان از هر فرقه‌ای این است که همه گرد پرچم اسلام آیند و به دامن الهی چنگ بزنند تا وحدت حاکم شده و زمینه دویت از بین برود و دشمن نتواند در بین ما نفوذی انجام دهد.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تبریک ایام خجسته وحدت پیامبر عظیم الشان اسلام به همه انسان‌های آزادي خواه و عدالت طلب دنیا به ویژه مسلمانان اظهار داشت: در اسنادی که شیعه در دست دارد روز تولید پیامبر اکرم(ص) ۱۷ ربیع‌الاول و در اسناد سنی ۱۲ ربیع‌الاول است، به عبارتی در روز به دنیا آمدن حضرت محمد(ص) پنج روز اختلاف وجود دارد.

وی افزود: امام راحل از آنجایی که منادی وحدت و انسان بسیار تیز هوشی بودند از نگاه اعتقادی و اجتماعی می‌دانستند که اگر روز تولد پیامبر را در نظر نگیریم و هفته وحدت در نظر گرفته شود، هم نظر اهل سنت و هم نظر اهل شیعه تامین خواهد شد به همین دلیل فاصله تولد ایشان در اسناد شیعه و سنی به عنوان هفته وحدت در نظر گرفته شد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه روز تولد پیامبر می‌توانست عامل اختلاف و دویت بین مسلمانان باشد، اما امام راحل این فاصله را به عنوان هفته وحدت اعلام کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر هفته وحدت تاکید دارند تا تمام فرقه‌های اسلامی بتوانند این ایام را به عنوان میلاد پیامبر اکرم جشن بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در ایران فرقه‌های مختلف به لحاظ اعتقادی وجود دارد، عنوان کرد: شعار قرآن نیز وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا است و مورد قبول تمام مسلمانان است بنابراین برای اختلاف چند روزه میلاد پیامبر نباید جامعه از هم گسیخته شود بنابراین تمام فرقه‌ها ایرانی بوده و همه باید گرد پرچم اسلام گرد هم آیند و ندای وحدت سر دهند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه قبله، قرآن، توحید، نبوت، معاد مسلمانان یکی است تاکید کرد: باید اختلافات جزئی کنار گذاشته شود، چراکه تمام دنیا علیه مسلمانان شده‌اند چرا ما باید علیه هم گارد بگیریم باید مسلمانان از هر فرقه‌ای با هم بسیج شوند و مانع نفوذ دشمن شوند.

وی بیان کرد: امروزه دنیای استکبار، ضد دین، ضد اسلام کل اسلام را مورد هدف قرار داده و صرفا شیعه و سنی را تهدید نمی‌کند بنابراین ما که دشمن مشترک اسلام و قرآن ستیزی داریم باید دور هم جمع شویم و باید وحدت واقعی را عملا اعلام کنیم تا دشمن اختلاف را در بین ما ایجاد نکند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: توصیه ما به مسلمانان از هر فرقه‌ای این است که همه گرد پرچم اسلام آیند و به دامن الهی چنگ بزنند تا وحدت حاکم شده و زمینه دویت از بین برود و دشمن نتواند در بین ما نفوذی انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی در گذشته کشوری پهناور بوده و سمرقند و بخارا جزو کشور ما محسوب می‌شد، اذعان کرد: در یک مثال کشور افغانستان جزوی از استان خراسان بود دشمن در طول ادوار مختلف کشور ایران را تکیه تکیه کرده است و با هر قرار دادی قسمتی از ایران را گرفته‌ است، در آخرین واگذاری و تجزیه ایران، بحرین توسط محمد رضا پهلوی از ایران جدا شد و ایران کنونی مانده است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با اشاره به اینکه حاکمان نالایق، بزدل و ترسوی ایران با هر حمله دشمن بخشی از کشور را واگذار کرده‌اند، گفت: دنیای استکبار خیال کرد ایران همان ایران است، سعی کرد با حمله صدام و عراق ابتدا خوزستان را از کشور ما جدا کند و سپس کل انقلاب را از بین برند و از اول این نیت شوم را داشته و الان نیز همین نیت را دارد که ایران تجزیه شود و قدرت ایران از بین برود اما قطعا قدرت بسیار فوق‌العاده از لطف خداوند و نظر مثبت امام زمان(عج) در این کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: دشمن تمام قدرت خود را به کار گرفته تا تجزیه ایران را انجام دهد و قدرت را از ایران بگیرند اما هرگز در این کار موفق نخواهند شد چون که اقوام مختلف ایرانی به ایرانی بودن می‌نازند بنابراین ما سرافرازیم که با هم هستیم و با اعمال حساب شده‌ دشمن را در رسیدن به اهداف ناکام خواهیم گذاشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر