logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۸۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

نباید با توجه زیاد به شهرها از مشکلات روستائیان غافل شد/ ایجاد بازار فروش برای محصولات روستا از اهداف جشنواره روستا

نباید-با-توجه-زیاد-به-شهرها-از-مشکلات-روستائیان-غافل-شد-ایجاد-بازار-فروش-برای-محصولات-روستا-از-اهداف-جشنواره-روستا-

فرماندار زنجان با بیان اینکه در کنار توسعه شهر ها باید نگاه متوازن به روستاها نیز داشت، گفت: نباید با توجه زیاد به شهرها از مشکلات روستائیان غافل شد.

به گزارش موج رسا; رسول بیات امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان اظهار داشت: برگزاری جشنواره روستا کاری است که سبب معرفی ظرفیتها روستایی شده و  می تواند در توسعه اقتصادی روستاها نیز موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: خدمات ارائه شده به روستائیان باید به گونه ای باشد که این افراد تفاوتی را احساس نکنند چرا که ارائه خدمات مطلوب سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه برگزاری یک جشنواره موجب جذب گردشگر می‌شود، بیان کرد: زنجان ظرفیت خوبی برای برگزاری جشنواره‌های محلی وبومی  در روستاها دارد که در این راستا لازم است  مکان های تفریحی و استراحتی در روستاها ایجاد شود.

 

*ایجاد هتلینگ و مکان های استراحتی برای گردشگران

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، نیز در این جلسه یکی از نیازهای اساسی برای برگزاری مطلوب این جشنواره را وجود مکان های استراحتی دانست و ابراز کرد: ایجاد هتلینگ و مکان های استراحتی برای گردشگران باید با استفاده از ظرفیتهای گردشگری روستایی و بافت روستایی انجام شود .

وی تصریح کرد: عرضه محصولات تولیدی روستاها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه باید عملکرد برنامه های کارگروه گردشگری گزارش شود، خاطرنشان کرد: باید برنماه های تهیه شده برای این جشنواره به صورت عملیاتی اجرایی شود و باید مشخص شود که برای امسال چه برنامه ای داشته ایم و تا چه اندازه این برنامه محقق شده است.

وی ابراز کرد: در روستا ها  هزینه لازم برای ایجاد مشاغل پایین بوده و می توان از ظرفیت گذردشگری برای ایجاد اشتغال بهره برد.

رحمتی افزود: ایجاد ارتباط بین روستاییان و مصرف‌کنندگان می تواند زمینه بازاریابی و فروش محصولات روستائیان را بدنبال داشته باشد که از جمله اهداف جشنواره روستا علاوه بر فرصتهای گردشگری ایجاد بازار فروش برای تولیدات روستایی است.

زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر