logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۸۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

پیش‌بینی قطعی از آمار‌ واحد‌های خالی شهر زنجان نیست

پیش‌بینی-قطعی-از-آمار‌-واحد‌های-خالی-شهر-زنجان-نیست
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به وجود قریب به ۴ هزار خانه خالی در زنجان گفت‌: تمام مردم اطلاعات را در سامانه رصد، خرید و فروش مسکن وارد نکرده‌اند به همین دلیل نمیتوان به طور قطع آمار واحد‌های خالی شهر زنجان را اعلام کرد.

مسعود بیات منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قانونی در طول سال‌های اخیر با عنوان مالیات بر خانه‌های خالی مطرح شد، اظهار داشت: اگر چنین قوانینی اجرا شود بسیار موثر در عرضه و تقاضا مسکن و کاهش قیمت خانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای در شهر زنجان دارای زمین خالی هستند و از آن در ساخت مسکن استفاده نکرده‌اند، افزود: باید هزینه نگهداری خانه و زمین خالی به قدری بالا رود که دارنده زمین آن را به مسکن تبدیل کند.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شده است، گفت: باید سازمان صمت و اداره امور مالیاتی به لحاظ سامانه خرید و فروش و اجرای مالیات پیگیر این امر می‌شدند.

وی با بیان اینکه سامانه شناسایی خانه‌های خالی تشکیل و از همه مردم درخواست شد تا خود‌ اظهاری کنند، عنوان کرد: این قانون کم و بیش در حال اجرا است اما عدد چندان بالا نیست، مردم نیز چندان استقبالی از طرح و سامانه نداشتند.

بیات‌منش با بیان اینکه دولت قبول کرده تا سامانه رصد و خرید و فروش از سازمان صمت به راه‌و‌شهرسازی انتقال یابد، اذعان کرد: بازهم نیاز به قوانین بالا دستی و محکمی است که وضعیت حاضر به لحاظ خانه‌های خالی و حال و روز آشفته بازار مسکن بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در سطح شهر زنجان در حدود ۴ هزار خانه خالی وجود دارد گفت: تمام مردم اطلاعات را در سامانه رصد، خرید و فروش مسکن وارد نکرده‌اند بنابراین تا این قانون به طور کامل اجرا شود و آمار قطعی ارائه شود زمان نیاز خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر