logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۸۰۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

میراث فرهنگی مانع توسعه نیست/ میراث فرهنگی الگوی توسعه ایرانی اسلامی را ترویج می‌دهد

میراث-فرهنگی-مانع-توسعه-نیست-میراث-فرهنگی-الگوی-توسعه-ایرانی-اسلامی-را-ترویج-می‌دهد-
دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این تصور اینکه میراث فرهنگی مانع توسعه است کاملا اشتباه بوده و اصلا درست نیست؛ میراث فرهنگی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است.

به گزارش موج رسا; ایمان دهاقین در اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت آغاز ولایت امام زمان(عج) اظهار داشت: موضوع میراث فرهنگی بسیار گسترده بوده و وزارت میراث فرهنگی در استان با توجه به این گستردگی توانایی حفاظت از تمام آثار را ندارد. در این راستا انجمن‌های میراث فرهنگی تشکیل شده‌اند تا با استفاده از سایر ارگان‌ها و مردم، موضوع حفاظت از میراث فرهنگی محقق شود.

وی با بیان اینکه حفاظت صرفا حفظ کالبد ابنیه نیست و در حوزه میراث فرهنگی، میراث ناملموس وجود دارد، گفت: ما میراث فرهنگی را به کیسیتی ‌و چیستی بودن و ایرانی بودن تعریف می‌کنیم، اگر می خواهیم برای آینده مسیری را متجسم شویم باید به گذشته نگاه کنیم.

دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ظرفیت بالایی که در انجمن میراث فرهنگی وجود دارد می‌تواند در جهت تحقق اهداف خود دستگاه‌های عضو ظاهر شود گفت: اگر صدا و سیما که به تولید محتوا عمل می‌کند در حوزه میراث فرهنگی نیز قدم بردارند به نحوی کمک کننده به این حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی شیوه آزموده شده این سرزمین است، تصریح کرد: میراث فرهنگی می‌تواند الگوی توسعه ایرانی اسلامی را ارائه و ترویج دهد.

دهاقین اذعان کرد: اشتباه در اذهان شکل گرفته که میراث فرهنگی مانع توسعه است، اما این امر اصلا درست نیست؛ میراث فرهنگی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است که شاید بعضا به دلیل منفعل بودن میراث فرهنگی تبیین نشده است.    وی با بیان اینکه احکام انجمن‌های میراث فرهنگی توسط وزارت کشور برای استان‌های مختلف ارائه شده و استان باید برای اعضای انجمن احکام را صادر کنند، گفت: به واسطه احکامی که به فرمانداران صادر می‌شود این احکام در شهرستان‌ها نیز اعلام موجودیت می‌کنند. با این حال حتی در روستاها نیز انجمن‌های میراث فرهنگی تشکیل شده تا به واسطه آن در تمام کشور این انجمن‌ها را تشکیل داد و به اهدافی که در اساسنامه وجود دارد دسترسی پیدا کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر