logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۸۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

زنجان کمبود هتل دارد/ ظرفیت‌های گردشگری زنجان باید مورد توجه قرار گیرد

زنجان-کمبود-هتل-دارد-ظرفیت‌های-گردشگری-زنجان-باید-مورد-توجه-قرار-گیرد
استاندار زنجان با بیان اینکه در سطح استان زنجان با کمبود هتل مواجه هستیم، گفت: باید این موضوع پیگیری شده و مجوز احداث هتل داده شود.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه انجمن ميراث فرهنگي استان زنجان که با حضور نماینده دبیر انجمن میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری جزو اولویت‌ها برای بنده است اما این حوزه در استان به شدت مغفول مانده است، باید تلاش بیشتری کنیم تا به سطح مطلوب در حوزه میراث فرهنگی دست یابیم. در برخی کشور‌ها معمولا از بسیاری از چیزهایی ناچیز و کم اهمیت بسیار بیشتر استفاده می‌شود در صورتی که در استان ما موارد بسیار ارزشمندی وجود دارد که میتوان کارها و اقدامات گسترده‌ای بر روی آن انجام داد.

وی افزود: در حوزه معماری و شهرسازی اگر گذشته به یاد بیاید روش زندگی، ساختمان‌های کاه گلی حس زندگی با مکان‌های فعلی کاملا متفاوت است و زندگی امروزی چندان لذت بخش نیست. و این نشان می‌دهد ما چیزی را آزموده‌ایم اما از آن استفاده‌ای نکرده‌ایم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی وظیفه خاصی داریم و بنده به میراث فرهنگی نگاه مستحبی ندارم و نگاهم اقتصادی و فرهنگی است، گفت: انتظار دارم مسائلی همچون اینکه زنجانی ها برای زندگی چه چیزی را آزموده اند و با آن روش زندگی کرده‌اند آموزش داده شود. بسیاری از اوقات آموزش‌ها در یک مسیر خاصی کانالیزه می‌شود که در وسط آن شکافی وجود دارد اما مسئله میراث فرهنگی قطعا خانواده‌ها را با هر تفکری به هم نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات گاوازنگ در حال حل شدن بوده و امیدواریم در این مکان اقدامات خاصی را انجام دهیم، تصریح کرد: بدی ما این است که در زنجان ما نمی‌توانیم خود را به دیگران معرفی کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی برنامه‌ای با عنوان اطلس سرمایه‌گذاری در حال تدوین است که دارای فیلم، کاتالوگ و نرم‌افزار بوده چراکه می‌خواهیم نشان دهیم چه امکاناتی در کجا وجود دارد تا از آن در جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم، ادامه داد: انتظار دارم تا آخر سال میراث فرهنگی تیزری را آماده و ارائه کند، اتفاقات خوبی در استان در حال رخداد است. باید از بازار، سبزه میدان، رختشویخانه و به ویژه سلطانیه به صورت منسجم و شیک تیزر تولید شود تا در صدا و سیمای استانی و ملی پخش شود همین کار داشته‌های استان را معرفی کرده و امکان توسعه بیشتر را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان با کمبود هتل مواجه هستیم، گفت: باید پیگیر شد و مجوز احداث هتل داد. با این حال بنده به دنبال زنجان میزبان مهربانی هستم که می‌خواهد خود را در کشور نشان دهد. باید از لحاظ فرهنگی خود را به کشور معرفی کرد و در راستای آن در اقتصاد استان موثر بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه چیزی که تبدیل به گفتمان به مردم می‌شود، ارگان‌های مختلف در مقابل آن مسئولند و باید اولویت‌ها را برای مردم مشخص کنند، بیان کرد: گفتمان سازی از محل اقتصاد و ارزش افزوده ارزشمند بوده و به لحاظ فرهنگی نیز مثمر خواهد بود.

وی اذعان کرد: محور سلطانیه تا کتله‌خور، داشکسن، کرسف، سهرود، مراکز طبیعی گردشگری، بقعه قیدار نبی باید به صورت خاص بر روی آن اقداناتی انجام شود. چراکه اگر سلطانیه و غار کتله‌خور مورد اهمیت قرار گیرند می‌توانند از لحاظ اقتصادی کل استان را تحت تاثیر قرار دهند بنابراین انتظار داریم تا در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اتفاقات خوب و بزرگی رخ دهد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر