logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۸۰۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان؛

۱۰۰ درصد اغتشاشگران دستگیر شده در زنجان از محلات کم‌برخوردار با سطح تحصیلات زیر دیپلم هستند

۱۰۰-درصد-اغتشاشگران-دستگیر-شده-در-زنجان-از-محلات-کم‌برخوردار-با-سطح-تحصیلات-زیر-دیپلم-هستند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اغتشاشگران دستگیر شده در زنجان از محلات کم‌برخوردار با سطح تحصیلات زیر دیپلم هستند، گفت: باید علت این امر ریشه‌یابی و تحلیل شود.

به گزارش موج رسا; محمد تقی فتحی در جلسه کارگروه امور اجتماعی استان زنجان با اشاره به کوی فلسطین و انتقال مردم ساکن در این منطقه به نقطه‌ای دیگر، اظهار داشت: از انتقال سکونتگاه‌ها به دلیل برخی مسائل اجتماعی، فرهنگی و مشکلات و طبعاتی که ایجاد می‌شود، تجربه خوبی نداریم. پیشنهاد ما این است به همان سبکی که مردم در این منطقه در حال زندگی هستند ارتقا یابند، چراکه چند محل سکونتگاه غیر رسمی و کمتر توسعه یافته مشابه کوی فلسطین در شهر وجود دارد. کوی وحدت و کوی فاطمیه نیز شرایط مشابه با کوی فلسطین دارند و طبق نظر راه و شهرسازی نیز امکان تجمیع و ارائه مکان در قواره‌های ۱۲۰ متر به صورت ویلایی وجود دارد.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی‌ها اذعان کرد: برخی از آپارتمان نشینی‌هایی که از همین مناطق کم برخوردار رفته‌اند ، میزان جرایم و آسیب ‌های قابل توجه دارند. با این حال افراد ساکن در منطقه کوی فلسطین نیز چندان راغب برای جابه‌جایی نیستند و افرادی که امضا کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بالاخره به اجبار باید از این منطقه جا‌به‌جا شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به اغتشاشات اخیر نیز، گفت: نکته‌ای در این جا مغفول است و بحث تحلیل در خصوص افرادی است که به کف خیابان آمده‌اند، این افراد چه کسانی هستند؟ از چه صنف، طبقه و دهکی هستند؟ تمام این‌ها قابل بررسی است. خوهشمندم استاندار دستوری دهند تا کارگروهی تشکیل شده و ما اطلاعات افراد دستگیر شده در اغتشاشات استان زنجان را در اختیار قرار دهیم تا مورد تحلیل قرار گرفته و مشخص شود این افراد از چه طبقه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها است که در خصوص آسیب‌های اجتماعی و محلات آسیب خیز دستور داده‌اند، ادامه داد: ۱۰۰ افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر از محلات پایین شهر هستند، بنده پرونده تمام افراد را بررسی کرده‌ام جز در یک مورد از بازداشت شدگان که لیسانس است بقیه در سطح دیپلم و زیر دیپلم قرار دارند. از برخی شهرک‌ها حتی یک نفر در بین بازداشت شدگان نیست بنابراین تمام این امور قابل تحلیل است و اگر امار‌ها تحلیل شود می‌توان ریشه بسیاری از این مشکلات را شناسایی کرد و خشکاند.

فتحی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اتفاقات اخیر توطئه دشمن بود اما این توطئه باید به وسیله افرادی اجرا می‌شد اما چه کسی ابزار این توطئه قرار می‌گیرد؟ وظیفه ما شناسایی این افراد است و باید از همین مناطق کم برخوردار این شناسایی انجام شود.

وی گفت: انتظار داریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحلیلی از وضعیت آماری در بحث سلامت روان جامعه ارائه دهند. برخی از آسیب‌های اجتماعی که جرم محسوب نمی‌شوند اما آسیب هستند که باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرند همانند خودکشی؛ بنابراین باید مشخص شود کسانی که خود کشی می کنند از چه طیف و سنی هستند، طبق آمار تعداد کثیری از خودکشی‌ها بین سن ۱۴ تا ۲۰ سال است اما چرا؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نباید صرفا سراغ بیماران روانی رفت و به آن‌ها اکتفا کرد که سراغ پزشکان رفته‌اند، ادامه داد: بعد از سرقت، سه جرم اولویت دار در سطح استان، ناشی از جرایم خشونت؛ تهدید، توهین و ضرب و جهل است. همه این‌ها به روان جامعه ما بر می‌گردد و باید تحلیل درستی از این امور انجام شود تا تصمیمات بر روی این امر انجام گیرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر