logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۸۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده دوران دفاع مقدس:

مردم قهرمان اصلی دفاع مقدس بودند/ دشمن چشم دیدن امنیت ما را ندارد

مردم-قهرمان-اصلی-دفاع-مقدس-بودند-دشمن-چشم-دیدن-امنیت-ما-را-ندارد
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به قهرمانان دفاع مقدس، گفت: قهرمان صحنه دفاع مقدس مردم اند و نباید به دنبال قهرمان سازی باشیم.

به گزارش موج رسا; سردار منصور عزتی امروز در یادواره شهدای دفاع مقدس با بیان اینکه ما اولین کشوری هستیم حمله سازماندهی شده به کشورشان را گرامی می داریم، اظهار کرد: بهتر بود ۳ خرداد و فتح خرمشهر مبنای گرامیداشت هفته دفاع مقدس می شد و شاید یکی از انتخاب های اشتباه انتخاب ۳۱ شهریور به عنوان اولین روز دسته گرامی داشت دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه برای نمایان شدن ظلم به ملت ایران اولین روز حمله به کشور اسلامی به عنوان هفته دفاع مقدس انتخاب شد، ادامه داد: دفاع مقدس بزرگترین حادثه کشور در قرن‌های معاصر بوده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به وضعیت ارتش در زمان حمله کشور عراق به ایران، تصریح کرد: تعداد سربازان و زمان خدمت سربازی کاهش پیدا کرده بود و ارتش جمهوری اسلامی در آن زمان ارتش آماده ای نبود.

وی با بیان اینکه سپاه ما هم سپاه جوانی بود در زمان حمله کشور عراق به ایران و بیشتر در فضای امنیتی بود تا فضای نظامی، عنوان کرد: در  مرز ها و شهر ها روستا‌های ارتش عراق جنایت‌های بسیاری را علیه بانوان و زنان انجام دادند.

وی با بیان اینکه در آن زمان ارتش جمهوری اسلامی فقط ۹۷۰ تانک و تجهيزات زرهی داشت، ادامه داد: اما ارتش عراق تجهیزات نابی را از شوری گرفته بود کمترین عددی که در تاریخ ثبت شده است ۲۷۰۰ تانک است که این عدد تا بیش از ۴ هزار نیز نوشته شده است.

سردار عزتی با بیان اینکه ارتش بعث عراق خثم شدید نسبت به ایرانی داشت، افزود: صدام تمامیت اراضی این کشور را مورد هدف قرار داده بود می خواست ایران نباشد و قطعا لین امر آروزی آمریکایی هم این بود.

وی بیان کرد: قهرمان صحنه دفاع مقدس مردم اند و نباید به دنبال قهرمان سازی باشم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هیچ ارتشی قادر نیست آن غواص‌ها و آن یگان‌های جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس را تربیت کند،  ابراز کرد: میانگین سنی غواصان ۱۸ سال بودند و تمامی این غواصان را مردم تربیت کردند.

وی با بیان اینکه نفوذ در کشور جدی است، تصریح کرد: نفوذ به قدری جدی است که رهبری تذکر دادند و فرمودند: انگیزه هایی در کشور وجود دارد که نمی گذارند یاد شهدا در کشور مطرح شود.

سررار عزتی با بیان اينکه اگر دعا مادران شهدا پشت سر رزمندگان نبود هیچ وقت هیچ کار درستی در جبهه ها انجام نمی شد، خاطر نشان کرد: فرصت بدهید جوانان حرفشان را بزنند اما مسیر اصلی فراموش نشود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، افزود: دشمنان چشم دیدن زنان ما را ندارند و  امروز بهانه شان برا دشمنی همین زنان هستند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر