logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۸۰۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان؛

آموزش صنایع دستی در زندان، زندانی را در جایگاه کارآفرینی قرار دهد

آموزش-صنایع-دستی-در-زندان،-زندانی-را-در-جایگاه-کارآفرینی-قرار-دهد
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: ایجاد شناخت هنر صنایع دستی برای زندانی، ایجاد شرایط فروش محصولات زندانی و همچنین وارد اجتماع کردن زندانی، می‌تواند هم در زندان و هم بعد از زندان، زندانی را در جایگاه کارآفرینی قرار دهد.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سازمان امور زندان‌ها با میراث فرهنگی در خصوص هم‌افزایی برای ایجاد اشتغال، حرفه‌آموزی، ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان و خانواده‌های آنان با هدف کاهش نرخ بازگشت مجدد مددجویان به زندان، ایجاد فضایی مناسب برای زندگی و فعالیت آنان در اجتماع با هم توافق کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته موضوع حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان در دستور کار این دو دستگاه قرار گرفته و باعث ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان شده است، افزود: در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی، غرفه‌هایی ایجاد می‌شود که در آن‌ها تولیدات صنایع‌دستی مددجویان سازمان زندان‌ها به نمایش در می‌آید. در این غرفه‌ها شاهد صنایع‌دستی بسیار باارزش هستیم که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و با استقبال فراوانی روبه‌رو می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: از مزایای این هم افزایی میتوان کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان از طریق اشتغال اشاره کرد. که با آموزش رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های مرتبط با صنایع‌دستی، علاوه بر ایجاد اشتغال و ایجاد شرایط برای درآمدزایی مددجویان، زمینه کاهش نرخ بازگشت مجدد آن‌ها به زندان را فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان توانسته‌اند کارهای زیبایی را در حوزه صنایع‌دستی خلق کنند که این موضوع نشان می‌دهد این افراد دارای ظرفیت‌ها و استعدادهایی هستند که باید آن‌ها را شناسایی کرد، بیان کرد: استفاده از هنر صنایع دستی در زندان باعث می شود که زندانی به ساخت و تولید آثار هنری پرداخته و با خلاقیت خود دست به ساخت بزند.

باقری اذعان کرد: ایجاد شناخت هنر صنایع دستی برای زندانی، ایجاد شرایط فروش محصولات زندانی و همچنین وارد اجتماع کردن زندانی، می توان هم در زندان و هم بعد از زندان، زندانی را در جایگاه کارآفرینی قرار دهد.

وی تصریح کرد: مردم با تهیه صنایع دستی مددجویان محصولی باکیفیت بالا و قیمت مناسب و اقدامی انسان دوستانه و حمایتی مشارکت می‌کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر