logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۸۰۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون خدمات شهرداری شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

شهرداری در برابر رفع سد معبر تنهاست/ واحد متمرکز رفع سد معبر در شهر زنجان ایجاد شد

شهرداری-در-برابر-رفع-سد-معبر-تنهاست-واحد-متمرکز-رفع-سد-معبر-در-شهر-زنجان-ایجاد-شد
معاون خدمات شهرداری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری در رفع سد معبر نیازمند همراهی ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر است، گفت: شهرداری در برابر رفع سد معبر تنهاست.

غلامحسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق قانون سد معبر به هر شکل ممنوع است و شهرداری این اختیار را دارد که با افرادی که سد معبر می‌کنند چه به لحاظ کسب و کار و چه به لحاظ سکونت به وسیله ماموران خود برخورد کند.

وی افزود: متاسفانه هر زمان که جهت رفع سد معبر مراجعه می‌شود، کسبه و دست فروشان همراهی لازم را ندارند و گاها با اینکه سد معبر در حال جمع‌آوری است و متوجه قانون می‌شوند اما گاها شهروند از اقدام شهرداری شاکی می‌شود که چرا در شرایط اقتصادی حاضر اقدام به جمع‌آوری سد معبر می‌کنید بنابراین همواره مقاومتی در برابر این امر وجود دارد.

معاون خدمات شهرداری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری در رفع سد معبر نیازمند همراهی ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر است، گفت: شهرداری در برابر رفع سد معبر تنهاست و صرفا با ماموران خود به این امر اقدام می‌کند که گاها با خودزنی این افراد مواجه شده و حتی شاهدان دروغین جمع می‌کنند، همین امر سبب می‌شود تا ماموران شهرداری گاها در محاکم و مراجع محکومیت یابند هر چند دادستان در این راستا همراهی لازم را داشته‌اند و زمانی که از سوی شهرداری موردی به دادستانی اعلام می‌شود به بررسی دقیق پرونده می‌پردازد.

وی تصریح کرد: با اینکه شهرداری این موضوعات را با نصب بنر اطلاع‌رسانی کرده و در پیام‌رسان‌ها نیز اطلاع‌رسانی‌هایی را انجام می‌دهد اما به صورت متمرکز واحد رفع سد معبر با مسئول مشخص و نیرو‌هایی تجمیع شده ایجاد شده است.

احمدی اذعان کرد: در برخی مناسبت‌ها باید ملاحظاتی را به کار برد و نمی‌توان به طور قاطع در رفع سد معبر اقدام کرد اما تا حد امکان که شرایط اجازه دهد کار پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به استاندارد در معابر شهری حتما باید اقدامات بیشتری انجام شود، تصریح کرد: برای رفع سد معبر متاسفانه جریمه خاصی در نظر گرفته نشده است و اگر وجود داشته باشد چندان بازدارنده نیست. هر چند شهرداری اصلا به دنبال جریمه نیست و تلاش خود را در رفع سد معبر دارد.

معاون خدمات شهرداری شهرداری زنجان بیان کرد: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری سامانه متمرکز ۱۳۷ در هر منطقه‌ای از شهر سد معبر را اطلاع‌رسانی کنند تا برای رفع آن اقدام انجام شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر