logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۸۰۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

افزایش ۱.۵ درصدی میزان جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری زنجان/ توزیع مرغ منجمد به منظور تنظیم قیمت در بازار انجام شد

افزایش-۱.۵-درصدی-میزان-جوجه‌ریزی-در-واحد‌های-مرغداری-زنجان-توزیع-مرغ-منجمد-به-منظور-تنظیم-قیمت-در-بازار-انجام-شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان انجام شده است، گفت: میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد در برخی فروشگاه‌ها به قیمت ۴۸ هزار تومان در سطح بازار استان انجام می‌شود، اظهار داشت: این امر به منظور تنظیم قیمت مرغ و تامین نیاز بازار انجام می‌شود، چراکه مرغ گرم در بازار ۶۴ هزار تومان فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های استان انجام شده است، افزود: میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی در مهر ماه نیز تقریبا مشابه با مدت مشابه سال گذشته خواهد بود، گفت: در طول چند روز سپری شده از مهر ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از نژاد جوجه آرین در استان کمتر از ۱۵ درصد است، عنوان کرد: مرغداران به دلایل فنی از جمله ضریب تبدیل پایین تمایل چندانی به استفاده از این نژاد ندارند.

صادقی با بیان اینکه در استان زنجان میزان تولید مرغ مازاد بر مصرف تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: کمبودی به لحاظ تامین مرغ در استان وجود ندارد و توزیع مرغ منجمد نیز صرفا به منظور تعادل قیمت در بازار انجام شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر