logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۸۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان؛

عضویت در پیمان شانگهای در تجارت خارجی استان زنجان نیز مثمر ثمر خواهد بود

عضویت-در-پیمان-شانگهای-در-تجارت-خارجی-استان-زنجان-نیز-مثمر-ثمر-خواهد-بود
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: قطعا عضویت در پیمان شانگهای در تجارت خارجی مثمر ثمر خواهد بود و سطح تجارت کشور و در همچنین استان را اتقا خواهد داد.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پیمان شانگ‌های متشکل از کشور‌های مختلفی مانند چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، هند، افغانستان و اخیرا ایران است. این کشور‌ها جزو کسور‌های همسایه ایران بوده و مراوده خوبی با کشور ما دارند.

وی با بیان اینکه قطعا عضویت در این پیمان در تجارت خارجی مثمر ثمر خواهد بود و سطح تجارت کشور و در همچنین استان را اتقا خواهد داد، افزود: در این خصوص در بحث استان زنجان نیز با کشور‌هایی همانند چین، روسیه در حال مراوده هستیم و به صورت محدود با کشور قزاقستان و قرقیزستان در حال همکاری می باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: هدف گذاری در طول سال‌های گذشته انجام شده و بر اساس همان برنامه برای برخی کشور‌ها برنامه تجاری تدوین شده است اما متاسفانه با وجود محدودیت‌های کرونایی، جذب هیئت‌ها سبب محدودیت زیادی شد اما خوشبختانه محدودیت‌ها کمتر شده و امیدواریم بتوانیم کار را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از بخش‌های صنعتی و اقتصادی کشور قوی و برخی ضعیف هستند و نیاز است نقاط ضعف برطرف شود، عنوان کرد: پس از ورود به این سازمان باید از پیوست‌های لازم در حوزه های اقتصادی و صنعتی برخوردار شویم.

رنگرونا با اشاره به اینکه بخش‌هایی چون معادن، انرژی، صنایع غذایی و کشاورزی از رشد مناسبی برخوردار است، خاطر نشان کرد: اما برخی پیوست‌های اقتصادی و صنعتی در کشور نیاز به تقویت دارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر