logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۸۰۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

ممنوعیت واردات روغن زیتون در گیر و دار تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی است

ممنوعیت-واردات-روغن-زیتون-در-گیر-و-دار-تصمیمات-وزارت-جهاد-کشاورزی-است
رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه امسال رکورد تولید زیتون در کشور شکسته می‌شود گفت: متاسفانه معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با ممنوعیت واردات روغن زیتون به کشور مخالفت می‌کند.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه امسال رکورد تولید زیتون در کشور و همچنین شهرستان طارم شکسته شده است، اظهار داشت: میزان برداشت محصول از چهار ماه قبل پیش بینی شده و مکاتبه لازم با مسئولان کشوری انجام شده بود و مسائل و مشکلات پیشرو و بسته پیشنهادی به گوش مسئولان و مجلس شورای اسلامی رسانده شده بود.

وی افزود: در طول مدت مذکور دو اکیپ از استان و سایر استان‌ها از باغات زیتون، میزان باردهی و محصول زیتون طارم بازدید کردند و نظرات خود را ارائه دادند، هر دو اکیپ ممنوعیت واردات روغن زیتون را مطالبه کردند.

رییس شورای ملی زیتون با بیان اینکه در سخنرانی سال ۹۶ مقام معظم رهبری فرمودند کالایی که به اندازه کافی در کشور تولید شود وارد کردن این کالا به کشور به نوعی حرام است، گفت: با اینکه رئیس جمهور بر این موضوع تاکید دارند، وزیر دستور ویژه برای ممنوعیت روغن زیتون دادند، معاون وزیر در امور باغبانی ممنوعیت واردات را درخواست کرده اند اما متاسفانه معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع مخالفت می‌کند.

وی تصریح کرد: با این که در چند روز گذشته برای ممنوعیت واردات روغن زیتون جلسه‌ای با حضور بخش خصوصی در وزارت خانه جهاد کشاورزی انجام شد اما متاسفانه بازهم به نتیجه نرسیدایم.

عباسی گفت: به صراحت بیان می‌کنم ما هر چه در توان داشتیم برای این موضوع در اختیار بخش خصوصی و دولتی گذاشتیم اما متاسفانه بخش معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه سه راهکار برای عدم فروش با قیمت پایین محصول زیتون و عدم ضرر و زیان باغداران وجود دارد، خاطر نشان کرد: اعلام ممنوعیت واردات روغن زیتون، رفع ممنوعیت صادرات زیتون، تزریق سرمایه در گردش به واحد‌های صنایع تبدیلی در سطح استان، سه راهکاری است که می تواند مشکل بازار ما را برطرف کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر