logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۸۰۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
فرمانده دوران دفاع مقدس:

برخورد با اغتشاشگران یک اقدام عقلانی است/ حضور بسیار پرشور نیروی های مردمی در دفاع مقدس

برخورد-با-اغتشاشگران-یک-اقدام-عقلانی-است-حضور-بسیار-پرشور-نیروی-های-مردمی-در-دفاع-مقدس
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به صدور بیانیه ارتش در خصوص محکومیت اغتشاشگران، اظهار کرد: هیچ عقل سلیمی آتش زدن اموال مردم را نمی پذیرد و آتش زدن اموال مردم یک امر مجرمانه است و برخورد با این افراد یک اقدام عقـلانی است.

امیر رحمان اکبر آبادی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به صدور بیانیه ارتش در خصوص محکومیت اغتشاشگران، اظهار کرد: هیچ عقل سلیمی آتش زدن اموال مردم را نمی پذیرد و آتش زدن اموال مردم یک امر مجرمانه است و برخورد با این افراد یک اقدام عقـلانی است.

وی با یادآوری اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: از سال ۱۳۵۸ شمال استان کرمانشاه استان کردستان و جنوب استان آذربایجان غربی ملتهب بود و ۲ لشکر ارتش در این استان ها در غائله های مختلف از نظام اسلامی دفاع می کرد.
فرمانده ارتشی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ارتش درخصوص حمله کشور عراق به ایران غافلگیر نشد و در این موضوع به مسئولان راهبردی دولت وقت برمیگشت و مسئولان باوری به وجود یک تهدید نظامی نداشتند، عنوان کرد: سندی در اداره دوم ارتش وجود دارد که در آن آمده است در خرداد ماه ۵۹ در یک برآورد اطلاعاتی لشگر ۹۲ ارتش اعلام می‌کند که ارتش بعثی عراق در خطوط مرزی ما جاده سازی و نیروهای خود را جابجا میکند و مانور میدهد و این از نظر یک نظامی نشان دهنده آن است که یک اقدامی از طرف کشور مجاور در حال برنامه ریزی است.
وی بیان اینکه از نظر راهبردی به این گزارش ارتش پاسخ مناسبی داده نمی شود، عنوان کرد: در آن زمان فرمانده کل قوا رئیس جمهور وقت یعنی بنی‌صدر بود.
امیر اکبرآبادی با بیان اینکه بنی صدر در آن زمان اعتقاد به تهدید نظامی از طرف کشور عراق نداشت و میگفت عراق غلط می‌کند که به ما حمله کند و این تصور از نظر ما نظامی ها تصور درستی نبود، ادامه داد: ارتش در آن زمان نیروی کافی برای استقرار در مرزها نداشت چراکه بخشی از پرسنل ارتش تصفیه شده بودند و ارتش با کمبود نیروی انسانی مواجه بود.
وی با بیان اینکه ارتش ۴۷۹ هزار نفری ایران در آذر ۵۷ به ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در شهریور ۵۹ تقلیل پیدا کرده بود، عنوان کرد: صدام از شرایط ایجاد شده برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این نتیجه می‌رسد که زمان مناسب برای حمله به جمهوری اسلامی ایران همین زمان است.
فرمانده ارتشی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه صدام در خرداد ماه ۵۹ در کنفرانس طائف می‌گوید اگر مادبه ایران حمله کنیم حضور نیروهای ما در داخل ایران یک تفریح نظامی بیش نیست، خاطرنشان کرد: این جمله از نظر یک نظامی بسیار مهم است و این یعنی اینکه صدام نیروهای نظامی ایران را هیچ حساب کرده بود و این حرف اثر روانی بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه اولین اقدام عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ بمباران هوایی کشور بود، افزود: صدام ‏به تاسی از جنگ۱۹۶۷ اعراب و اسرائیل گفت باید اول نیروی هوایی که یک نیروی راهبردی برای پشتیبانی از نیروی سطحی است باید از بین ببریم.
امیر اکبر آبادی با اشاره به حمله هوایی ارتش بعث عراق در آغاز جنگ تحمیلی، ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسخ درخوری را ۴ ساعت و ۱۶ ساعت بعد از این حمله هوایی داد.
وی با اشاره به مولفه های برتر ساز جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: آستانه تحمل مردم ایران و نیروهای مسلح، کاریزما و شخصیت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا، و اینکه دفاع از تمامیت ارضی کشور یک خط قرمز برای ایرانیان بود از مولفه های برتر ساز جمهوری اسلامی ایران بود.
فرمانده ارتشی دفاع مقدس با بیان اینکه بعد از آغاز جنگ تحمیلی یک استقبال گسترده ای در مردم برای دفاع از  کشور ایجاد شد، افزود: با آغاز جنگ تحمیلی نیروی های مردمی بسیج به جبهه های حق علیه باطل وارد شدند.
وی با بیان اينکه در هشت سال دفاع مقدس سه نوع مشارکت را در کشور شاهد بودیم، ادامه داد: یکی از انواع مشارکتی که در دفاع مقدس وجود داشت مشارکت فیزیکی بود و تعداد بسیار بالا نیروهای مردمی وارد جبهه های حق علیه باطل میشدند و من به یاد دارم که در چهار عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و محرم تعداد نیروهای بسیجی که برای دفاع از کشور آمده بودند بسیار بالا بود.
امیر اکبر آبادی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس به قدری نیروی بسیج مردمی وارد جبهه ها شدند که پوتین به اندازه کافی برای نیروهای بسیجی وجود نداشت، افزود: این یکی از نکته های مهم و مثبت جنگ است که به قدری نیروهای مردمی و بسیج وارد دفاع می شدند که لباس نظامی به اندازه کافی برای نیروها وجود نداشت.
وی با بیان اینکه اگر به نیروهای مردمی گفته می‌شد که به پشت جبهه ها برگردند انگار به این نیروها توهین کرده بودی، ابراز کرد: و این یکی از بهترین نقاط مثبت در تاریخ دفاع مقدس است.
فرمانده ارتشی دفاع مقدس با بیان اینکه یکی دیگر از مشارکت هایی که در جنگ وجود داشت مشارکت معنوی بود، عنوان کرد: زنان فرزندان و همسران را برادران خود را جهت شرکت در جنگ تشویق می کردند و اگر مادری که فرزندش به شهادت می رسید فرزند دوم را راهی جبهه ها می کرد.
وی با اشاره به مشارکت های مالی مردم در دفاع مقدس، تصریح کرد: در عملیات فتح المبین به یاد دارم به قدری از پشت جبهه کمک می شد که حدود شش روز ما غذای ارتش را نخوردیم.
امیر اکبر آبادی با بیان اینکه من در عملیات فتح المبین در دسته ادوات بودم که به این دسته دو گونی پسته از محل کمک‌های مردمی رسیده بود که اگر این حجم را در گستری منطقه عملیاتی تصور کینم حجم بسیار زیادی می شود، خاطر نشان کرد: حمایت های مردمی یکی از مولفه های برتر ساز ما در دفاع مقدس بود.
وی با بیان اینکه ارتش بعث عراق در آن زمان در اوج قدرت بود و تمام تجهیزات نظامی مجهز بود و زمانی تسلیم نیروهای مسلح ایران می شد که هیچ راهی برایش باقی نمانده بود، ابراز کرد: در برابر این ارتش تا دندان مسلح افرادی قرار داشتند که در عملیات فتح المبین ۱۶ هزار اسیر در عملیات بیت المقدس ۱۹۰۰۰ هزار نفر از ارتش بعث عراقی به اسارت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در می آیند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر